دستیابی به عدالت فرهنگی مستلزم توجه به همه استعدادها است

در نشست خبری سومین اردوی شعر انقلاب اسلامی (آفتابگردانها) بیان شد؛

دستیابی به عدالت فرهنگی باذکر لزوم تصحیح تعریف نخبه، هوش و استعداد در کشور مستلزم توجه به همه استعدادها است.

به گزارش خبرنگار بخش ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری نشست خبری سومین اردوی شعر انقلاب اسلامی (آفتابگردانها) که امروز با حضور (مصطفی محدثی خراسانی)شاعر، (علی محمد مودب)مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب و (میلاد عرفان پور) دبیر دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی ( آفتابگردانها) در موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب برگزار شد.
علی محمد مودب مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب با اشاره به اینکه موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب تا به امروز بیش از یک سال در حوزه برگزاری دوره‌های آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی فعالیت داشته، گفت: اردوی سوم آخرین اردوی دوره اول آموزشی شعر جوان بوده و ما هم اکنون در دهه‌ای هستیم که تثبیت فرهنگی انقلاب اسلامی و فعالیت در حوزه فرهنگ بهترین شاخصه‌ی آن است.
وی افزود:‌این که ما بتوانیم آرمان‌ها و جهان بینی خود را وارد فرهنگ کنیم،دغدغه ی ادبیات انقلاب اسلامی بوده و هم اکنون مسئله مهم درک اهمیت ادبیات و شعر در حوزه مدیران و مردم است.
مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب به اینکه ما در حوزه علم،نظامی چون آموزش عالی داریم،اشاره کرده و اظهار داشت:حوزه ادبیات و هنر یکی از مغفول ترین حوزه‌ها بوده و تعریف ما از هوش، استعداد و نخبه غلط و اشتباه است.
مودب در ادامه سرکوبی استعدادهای هنری و ادبی را نتیجه کم توجهی به این حوزه‌ها دانست و تصریح کرد:اما ادبیات و هنر نقش بسزایی در فرهنگ سازی دارد و ما اگر می‌خواهیم در نبرد سنگین خیال،صادرات خیال داشته باشیم باید به این دو حوزه اهمیت داده و در جستجوی شاعر و آموزش درست آنها باشیم.
وی گفت:رسیدن به عدالت فرهنگی مستلزم توجه به همه استعدادها است.
مدیرعامل موسسه فرهنگی – هنری شهرستان ادب افزود:شاعران نماینده وجود یک مملکت بوده و اهمیت ادبیات به نظر بیشتر از مابقی حوزه‌ها است.
مودب خاطرنشان کرد:در آینده نزدیک جلساتی با هدف زمینه سازی همکاری هر چه بیشتر رسانه‌ها با موسسه فرهنگی-هنری شهرستان ادب برگزار می‌شود.
همچنین؛میلاد عرفان پور دبیر دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی با هدف پرورش شاعران اصیل معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی شکل گرفته، گفت:”آفتابگردان‌ها” از مهرماه سال ۱۳۹۰ شروع به کار کرده و در قالب دوره‌های یک ساله به اجرای برنامه‌هایی چون اردوهایی شامل کلاس‌‌های آموزشی و فرهنگی جدی و کارشناسی شده با حضور شاعران برجسته انقلاب اسلامی و شاعران جوان این سرزمین پرداخته است.
وی افزود:از برنامه‌های دیگر به اجرا درآمده در قالب دوره‌های آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی می‌توان به نشست‌های هم اندیشی شاعران جوان و شعر خوانی و نقد اشاره کرد.
دبیر دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی (آفتابگردانها) در ادامه به ا ینکه اردوها بخشی از برنامه‌های دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی بوده، اشاره کرد و اظهار داشت: به غیر از اردوها می‌توان از برنامه نقد مستمر شعر اعضا در طول سال، زمینه سازی برای تعامل اعضای جوان و نوجوان با شاعران مطرح و با سابقه و ارائه سیر مطالعاتی بعد از نشست‌های هم اندیشی و جلسات کارشناسی متعدد به تصویب رسیده است.
عرفان پور خاطر نشان کرد:از جمله برنامه‌های دیگر می‌توان به “نیم روز نقد” و مشاعره شاعران مطرح و با سابقه با شاعران جوان و نوجوان اشاره کرد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.