دستگاه های دولتی جداسازی اینترنت از شبکه داخلی را جدی بگیرند

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘ علی حکیم جوادی ‘ روز یکشنبه در مراسم اعطای پروانه بهره برداری به شرکت های خصوصی فعال در حوزه امنیت فضای مجازی، تاکید کرد: بسیاری از اطلاعات را نمی توان از طریق اینترنت منتقل کرد و اتفاق های اخیر در وزارت نفت به همین دلیل رخ داد.

وی تصریح کرد که هر سازمان باید تیم امنیتی داشته باشد و امنیت فضای مجازی و امنیت اطلاعات را جدی بگیرد.

حکیم جوادی با اشاره به اعطای پروانه به پنج شرکت خصوصی برای فعالیت در حوزه تامین امنیت فضای مجازی گفت : نخستین پروانه های فعالیت در دو حوزه مشاوره و آموزش اهدا می شود و از امروز این شرکت ها کارشان را به صورت رسمی در بخش امنیت و مدیریت امنیت فضای مجازی شروع می کنند.

وی افزود: در بخش امنیت و مدیریت امنیت فضای مجازی نیاز به شرکت خصوصی داریم و با توجه به پیشرفت حوزه فناوری اطلاعات و گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات و حرکت هایی که دولت آغاز کرده ،دغدغه هایی نیز ایجاد شده است .

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در بیشتر کشورها ، بخصوص کشورهای پیشرفته دغدغه برقراری امنیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد و به همین دلیل این کشورها منابع زیادی را صرف تامین امنیت می کنند.

حکیم جوادی ادامه داد: وقتی دستگاه ها ، سازمان ها و شرکت ها مهمترین دارایی های خود را که اطلاعات است ، در یک شبکه قرار می دهند، حفظ این اطلاعات به یک دغدغه جدی تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه فناوری اطلاعات و کاربردهای آن و برقراری امنیت فضای تبادل اطلاعات از اولویت های کاری دولت دهم است ، افزود: در همین راستا ، مرکز ‘نما ‘ یا مرکز ‘نظام ملی مدیریت اطلاعات’ در سازمان فناوری اطلاعات ایران شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه ارزیابی شرکت های داوطلب برای فعالیت در زمینه امنیت فضای مجازی از جمله وظایف مرکز نظام ملی مدیریت اطلاعات است،به اینکه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کنونی در کشور اشاره کرد و افزود: سه هزار و ۵۰۰ مجموعه دولتی باید تا ۲ سال آینده گواهینامه سامانه مدیریت امنیت اطلاعات یا گواهی ISMS دریافت کنند .

حکیم جوادی افزود: شرکت های خصوصی که امروز پروانه گرفتند، در پیاده سازی سامانه مدیریت امنیت اطلاعات به این سه هزار و ۵۰۰ مجموعه مشاوره خواهند داد.

وی افزود: یک شرکت نیز امروز پروانه فعالیت در حوزه آموزش مدیریت امنیت اطلاعات را دریافت کرد و بزودی به چهار شرکت پروانه فعالیت در زمینه ممیزی و صدور گواهینامه اعطا خواهد شد .

وی افزود: این شرکت ها پاسخگوی نیاز کشور نیستند و روند اعطای پروانه به شرکت های خصوصی برای فعالیت در حوزه امنیت فضای مجازی ادامه خواهد داشت.

حکیم جوادی گفت: دستگاههای دولتی و بخش خصوصی که می خواهند با دستگاههای دولتی کار کنند ،ملزوم به پیاده سازی سامانه مدیریت امنیت اطلاعات یا ISMS هستند .

اقتصام ** ۱۵۷۹ **۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۴۰۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.