دستگیری هکر هزار چهره

مردی که با هک کردن حساب‌های بانکی و سرقت کارت‌های اعتباری افراد سالخورده در شهرهای شیراز و مشهد، از حساب آنها برداشت می‌کرد، از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده چندی پیش با شکایت مردی مبنی بر برداشت غیرقانونی مقادیری پول از حساب بانکی‌اش از سوی فردی ناشناس، در دستور کار کارآگاهان پلیس فتای استان خراسان رضوی قرار گرفت.

شاکی گفت: در بررسی حساب مالی‌ام متوجه شدم چند میلیون تومان از حسابم کم شده است. بنابراین به بانک رفتم و موضوع را پیگیری کردم. همان جا متوجه شدم فردی حسابم را هک کرده و با سرقت پول‌هایم، آن را به حساب دیگری انتقال داده است.

تحقیق پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری متهم مرموز آغاز شده بود تا این‌که افراد دیگری با حضور در مرکز پلیس شکایت‌های مشابهی ارائه کردند.

سرقت از حساب افراد سالخورده

با تحقیق از شاکیان معلوم شد تعدادی از آنها افراد سالخورده‌ای هستند که هنگام دریافت پول از حساب‌هایشان از یک مرد رهگذر کمک خواسته‌اند و آن مرد نیز با دریافت کارت بانکی و رمز آن متواری شده و در مرحله بعد پول‌هایشان را برداشت کرده است و برخی کسانی بودند که حساب بانکی‌شان هک شده بود.

با افزایش دزدی‌ها، جستجوی ماموران فتای استان خراسان رضوی وارد مرحله جدیدی شد. در مرحله بعدی تحقیقات ماموران متوجه شدند پول‌های سرقت شده از شاکیان ابتدا به چند حساب بانکی واریز سپس از خودپردازها برداشت شده است. با مشخص شدن محل چند خودپرداز، ماموران به بازبینی فیلم دوربین‌های نصب شده در محل‌های مورد نظر پرداختند و تصاویر چند مرد را به دست آوردند که عینک آفتابی به چشم داشتند و از خودپرداز‌ها پول انتقال یافته به حسابشان را برداشت کردند. با مشخص شدن این موضوع ماموران احتمال دادند متهمان از اعضای یک باند سرقت هستند.

مرد هزار چهره

ماموران فتا در ادامه تحقیق و بررسی تصاویر به‌دست آمده از دزدان، متوجه شدند تصاویر متعلق به یک نفر است که با گذاشتن کلاه‌گیس و تغییر چهره با مراجعه به خودپرداز‌ها، پول‌های سرقتی را برداشت می‌کند.

جستجو در این باره ادامه داشت تا این که چند روز پیش ماموران پلیس فتای استان خراسان رضوی اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می‌داد مرد سارق دوباره حساب شهروند دیگری را هک و از آن پول برداشت کرده، سپس با واریز کردن به یک حساب بانکی مقابل یک خودپرداز رفته و در حال برداشت پول سرقتی است.

در این مرحله ماموران با حضور در محل، سارق را که مقابل خودپردازی ایستاده و پول را برداشت می‌کرد، شناسایی کردند.

ماموران قصد دستگیری او را داشتند که کلاه‌گیس وی به زمین افتاد و متهم از محل متواری شد که بلافاصله دستگیر شد.

متهم تحت تعقیب پلیس شیراز

با انتقال متهم به پلیس فتا، وی در بازجویی مقدماتی اعتراف کرد ساکن شیراز بوده و به مشهد آمده و پولی که قصد برداشت آن را داشته متعلق به خودش است.

با اظهارات متناقض متهم، ماموران به بررسی سوابق کیفری او پرداختند و معلوم شد وی به اتهام سرقت از حساب بانکی مردم در شهرستان شیراز نیز تحت تعقیب پلیس این شهر قرار دارد.

با به دست آمدن این اطلاعات مرد سارق دوباره بازجویی شد و دو روز پیش به سرقت‌های متعدد از حساب بانکی مردم از جمله افراد سالخورده اعتراف کرد.

اعتراف متهم

متهم با اشاره به نحوه سرقت گفت: از یک سال و نیم پیش سرقت‌هایم را شروع کردم. با مراجعه به بانک و ارائه شناسنامه جعلی حساب باز کرده و کارت بانکی دریافت می‌کردم. متهم افزود: سپس با هک کردن حساب‌های بانکی مردم و برداشت غیرقانونی پول‌ها، آن را به حساب خود انتقال می‌دادم.

وی اضافه کرد: در مرحله بعدی با عینک آفتابی و گذاشتن کلاه‌گیس مقابل خودپردازها می‌رفتم و بی‌آن‌که کسی به من ظنین شود، پول‌های دزدی را برداشت می‌کردم.

وی یادآور شد: در مرحله آخر مردی را فریب دادم و از او خواستم اجازه دهد پول را به حساب وی واریز سپس برداشت کنم، که در این موقع ماموران که محل را محاصره کرده بودند مرا دستگیر کردند. متهم در ادامه گفت: در برخی سرقت‌ها نیز با طرح دوستی با افراد آنها را فریب داده و با سرقت کارت بانکی‌شان، پول‌های آنها را برداشت می‌کردم.

متهم درباره سرقت از افراد سالخورده نیز گفت: با رفتن مقابل خودپردازها افراد سالخورده‌ای را که بی‌سواد بودند یا عینک همراه نداشتند، شناسایی می‌کردم و به بهانه کمک به آنها، کارت اعتباری بانکی و رمزشان را می‌گرفتم و متواری می‌شدم سپس پول آنها را نیز سرقت می‌کردم. تاکنون به این شیوه‌ها از صدها نفر در شیراز و مشهد سرقت کردم.

سرهنگ عرفانی، رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی روزگذشته در این باره به خبرنگار ما گفت: در پی اعتراف متهم معلوم شد او تاکنون با برداشت غیرقانونی پول از حساب بانکی صدها نفر از مردم در شهرهای شیراز و مشهد، آنها را به حساب‌هایی که با مدارک جعلی به ثبت رسانده، انتقال داده است.

وی اضافه کرد: در بازرسی از خانه اجاره‌ای متهم چند جلد شناسنامه جعلی، چهار عدد کلاه‌گیس و چند بطری مشروبات الکلی کشف و ضبط شده است. اکنون متهم با قرار قانونی روانه زندان شده است و تحقیقات تکمیلی برای رازگشایی از دیگر ابعاد پرونده ادامه دارد.
 

 


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.