دستگیری کلاهبردار اینترنتی در ارومیه

فروردین ۱۴۰۳

با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان آذربایجان غربی سارق اینترنتی که از طریق ارسال پیامک اقدام به کلاهبرداری در ارومیه می کرد ، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران سرهنگ حسن کوره بلاغی گفت: در پی اعلام شکایت خانمی مبنی بر برداشت وجه به صورت اینترنتی و غیرمجاز از حساب بانکی او ، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت .
وی افزود: ماموران در بررسی جزئیات پرونده متوجه شدند شاکیه چندی قبل پیامکی با موضوع برنده شدن یک میلیون تومانی در قرعه کشی دریافت و متعاقب آن قرار شده با اعلام شماره حساب ، رمز دوم و سایر اطلاعات وجه جایزه به صورت اینترنتی به حساب وی واریز شود .
سرهنگ  کوره بلاغی  با اشاره به برداشت غیرمجاز مبلغی به صورت اینترنتی از حساب شاکیه ، تصریح کرد:کارآگاهان زبده این پلیس پس از چندین روز کار اطلاعاتی و بررسی استعلامات لازم از بانک عامل و کنترل کلیه تراکنش های حساب وی در نهایت موفق به شناسایی فردی در این خصوص شدند.
وی اذعان کرد: طی اقدامی متهم دستگیر و در تحقیقات پلیسی بدوا منکر هر گونه جرمی در این خصوص شد ولی با توجه به دلایل و شواهد موجود لب به اعتراف گشوده و اذعان داشت که با ارسال پیامک به شاکیه با این مضمون که شما در قرعه کشی اینترنتی برنده شده اید از وی خواستم تا اطلاعات حساب خود را پیامک کند و از این طریق از نامبرده کلاهبرداری کرده ام.
سرهنگ کوره بلاغی اظهار داشت : تحقیق از متهم دستگیر شده در خصوص دیگر اعمال مجرمانه و کلاهبرداری های وی با جدیت در دستور کار قرار دارد.
رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی در خاتمه از شهروندان خواست در مواجهه با چنین پیامک هایی در اسرع وقت پلیس را مطلع و به منظور پیشگیری از وقوع سرقت های فضای مجازی به هیچ عنوان اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار کسی قرار نداده و مراقب پیام های کوتاه فریبنده که از طرف اشخاص سودجو ارسال می گردد، باشند./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. فردین نامی هومان:

    سلام از حساب فردی به نام مهدی زلالی پول برداشت شده و از بنده در تهران طلا خریداری شده ، حساب من توسط پلیس فتا ارومیه مسدود شده است ، خواهشمندم در صورت امکان کمکم کنید ، حساب حقوق و واریز یارانه من مسدود شده است و دو ماه که حقوق و..مسدوده است ، مستاجر هستم و متاهل و…. به فتا ارومیه مراجعه کردم و تشکیل پرونده دادم ، در تهران نیز در دادسرای شهید مدرس حکیمیه تهرانپارس شکایت کردم و در پلیس آگاهی پایگاه چهارم تهران تشکیل پرونده دادم متشکرم ،

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.