دستگیری ده نفر متخلف سودجو در منطقه حفاظت شده سبزکوه

دیده بان حقوق حیوانات: ۸ نفر متخلف صید غیرمجاز ماهی و دونفر متخلف شکار غیرمجاز توسط مامورین یگان حفاظت در منطقه حفاظت شده سبزکوه دستگیر شدند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری هشت نفر متخلف با استفاده از یکدستگاه موتوربرق در منطقه حفاظت شده سبزکوه اقدام به صید غیرمجاز ماهی نموده بودند که توسط مامورین یگان شناسایی و دستگیر شدند. متخلفان مذکور که تا زمان دستگیری ۲۰۰ قطعه ماهی صید نموده بودند پس از تشکیل پرونده و ضبط ادوات صید غیرمجاز تحویل مقامات قضایی شدند. در دو قسمت دیگز از همین منطقه نیز دو متخلف شکار غیرمجاز به همراه اسلح دستگیر شدند. یکی از این متخلفان که قصد داشت از تاریکی سحرگاه جهت ورود به منطقه و شکار غیرمجاز استفاده کند، با هشیاری مامورین به همراه یک قبضه سلاح غیر مجاز دستگیر شد. کلیه ی متخلفان مذکور جهت طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.
گفتنی است که در سالیان اخیر است که عده ای سودجو و فرصت طلب به طور غیر قانونی و غیرشرعی و بصورت خطرناک و اکثر اوقات درشب اقدام به صید غیرمجاز ماهی در رودخانه ها، آن هم با استفاده از برق، مواد منفجره مانند دینامیت و سموم شیمیایی می نمایند. این اقدام نه تنها ماهیان بلکه هر آبزی و جنبده ای که در آن قسمت رودخانه باشد را از بین می برد.
اینکار علاوه بر اثرات نامطلوب زیست محیطی، ریسک و خطرات جانی بالایی هم دارد، همچنین اینگونه صیادی حق سایر صیادانی که برای تفریح و کسب معاش بوسیله تور مجاز و قلاب صید می کنند را تضییع می کند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.