دستگیری سارقان میلیاردی

به گزارش بی باک به نقل ازجام جم، ساعت یک بامداد دهم مهر امسال کارآگاهان اداره آگاهی شهرستان الیگودرز در استان لرستان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع سرقت از مغازه طلافروشی مجتمع تجاری الماس مطلع شدند.

ماموران انتظامی با حضور در محل سرقت متوجه شدند، قفل در مغازه طلافروشی که در نیم‌طبقه اول قرار دارد، تخریب شده و سارقان با هوابرش گاوصندوق را تخریب و طلای موجود در آن را سرقت کرده‌اند و همچنین این سرقت در حالی رخ داده که طلافروشی فاقد هرگونه تجهیزات ایمنی بوده است.

در تحقیق از نگهبان پاساژ معلوم شد سارقان که نقاب به چهره داشته‌اند به وی حمله کرده و پس از بستن دست و پایش او را به کناری انداخته و با سرقت طلا ها متواری شده‌اند. با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان طلافروشی آغاز شد.

یک مرد؛ تنها مظنون سرقت

در مرحله بعدی، ماموران در بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته مجتمع تجاری الماس، تصویر مردی را به‌دست آوردند که چند روز پیش از سرقت به عنوان مشتری وارد مجتمع شده و حتی ساعاتی پیش از سرقت نیز دوباره به این مجتمع مراجعه کرده بود.

بنابراین با به‌دست آمدن تصویر این مرد‌، ماموران اطمینان یافتند او در سرقت نقش داشته است لذا جستجو برای دستگیری این فرد آغاز شد تا این‌که اطلاعاتی به‌دست آمد که نشان می‌داد این مرد یک زندانی است و شبی که سرقت اتفاق افتاده او در مرخصی از زندان به سر می‌برده است. با شناسایی هویت مرد زندانی، او تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی الیگودرز ادعا کرد در سرقت نقشی نداشته است و فقط برای دیدن اجناس مغازه‌های مجتمع تجاری به آنجا در رفت و آمد بوده است.

در پی اظهارات متناقض متهم، سرانجام وی اعتراف کرد با همدستی چهار نفر دیگر هشت کیلو طلا را که ارزش یک میلیارد تومانی داشته، سرقت کرده‌ است.

اعتراف مرد زندانی به سرقت یک میلیاردی

متهم با اشاره به نحوه سرقت گفت: من و دو نفر از دوستانم در ارتباط با خرید و فروش سکه‌های تقلبی فعالیت می‌کردیم و در همین ارتباط با مردی آشنا شدیم. پس از مدتی من و دو همدستم دستگیر شدیم و به زندان افتادیم. پس از مدتی به عنوان رای باز به زندان رفت و آمد می‌کردیم.

متهم افزود: یکی از روزها که به شهر ‌آمدم، به دیدار همان مرد رفتم و از طریق او مطلع شدم مغازه طلافروشی همسایه‌اش فاقد تجهیزات ایمنی است.

متهم اضافه کرد: همانجا بود که سرقت از طلافروشی در ذهنم نقش بست. موضوع را با دو نفر دیگر از دوستانم که آنها نیز رای‌باز بودند و دو نفر دیگر از زندانیان در میان گذاشتم که قول همکاری به من دادند.

متهم اضافه کرد: طی چندبار مراجعه به محل سرقت، رفت و آمدها را زیر نظر گرفتم. من و دو نفر از همدستانم از زندان مرخصی گرفتیم و عصر روز حادثه در حالی که هوابرشی را درون ساکی پنهان کرده بودیم، بدون این‌که توجه کسی را جلب کنیم، وارد مجتمع تجاری شدیم و در یکی از مغازه‌های در حال ساخت مجتمع تجاری پنهان شدیم. دو همدست دیگرمان بعدا به ما ملحق شدند.

متهم با اشاره به دزدی طلاها گفت: وقتی از مخفیگاهمان بیرون آمدیم، نگهبان متوجه حضورمان شد، بنابر این ما که نقاب بر چهره‌مان زده بودیم به او حمله کرده و او را کتک زدیم؛ سپس دست و پای او را بستیم و با تخریب در ورودی، وارد طلافروشی شدیم.

در ادامه این سرقت متهم اضافه کرد: گاوصندوق را با هوابرش باز کرده و هشت کیلو طلا را که یک میلیارد تومان ارزش داشت، سرقت کردیم. قرار بود آنها را میان یکدیگر تقسیم کنیم که من دستگیر شدم.

سرهنگ لیریایی، فرمانده انتظامی الیگودرز در این​باره به خبرنگار ما گفت: در پی اعتراف متهم، همدستان وی نیز تحت تعقیب قرار گرفتند و ماموران انتظامی موفق به دستگیری دو عضو دیگر این باند شدند.

وی افزود: این دو متهم نیز در مواجهه حضوری با دیگر همدست خود، به سرقت از طلافروشی اعتراف کردند.

بنا بر این گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها برای دستگیری دو عضو فراری این باند ادامه دارد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.