دستگیری سارق پشت بام های تهران

۳۱اردیبهشت،

سارق حرفه ای که اقدام به سرقت دینام کولر از پشت بام های شهروندان ساکن در محله امیریه می کرد با تلاش کارآگاهان کلانتری ۱۱۲ ابوسعید شناسایی و دستگیر شدند.

سرگرد کیومرث حسنوند رییس کلانتری ۱۱۲ ابوسعید گفت: در پی اعلام شکایت شهروندان ساکن در محله امیریه تهران در خصوص سرقت دینام کولر از پشت بام ساختمان ها و آپارتمان هایشان بلافاصله پرونده ای با موضوع «سرقت اموال خصوصی» تشکیل و جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان معاونت تجسس کلانتری قرار گرفت.

با تشکیل پرونده تحقیقات ماموران آغاز شد.در ادامه رسیدگی به پرونده و نوع و شیوه سرقت، کارآگاهان دریافتند سارق به بهانه های واهی اقدام به زدن زنگ درب منازل شهروندان می کند و پس از اینکه همسایه ها بدون اینکه از طریق آیفون سوال کنند که چه کسی زنگ می زند، اقدام به گشودن درب می کنند و سارق از این فرصت استفاده و وارد آپارتمان شده به پشت بام همسایه رفته و اقدام به سرقت دینام کولر می نماید.

سرگرد حسنوند افزود: با توجه اطلاعات بدست آمده و تحقیقاتی که از همسایگان شد، بعضی از آنان مرد جوانی را حین سرقت در پشت بام ملاحظه کرده بودند به همین منظور مشخصات ظاهری سارق بدست آمد و از طریق مرکز پیام به تمام واحد های گشتی اعلام شد.

گشتزنی ها و عملیات تعقیب و مراقبت پلیسی ادامه یافت تا اینکه یکی از واحدهای گشت خودرویی مرد ۳۱ ساله ایی را که ظاهری شبیه به سارقان داشت و در حال حمل یک عدد موتور دینام کولر بود را در خیابان «ژیان پناه» ملاحظه و وی را بلافاصله دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

متهم که «مجید . ت» نام داشت پس از انتقال به کلانتری تحت بازجویی های فنی قرار گرفت وی در ابتدا منکر هرگونه سرقت بود اما در نهایت به جرم خود اعتراف و اظهار داشت:«به درب منازل شهروندان مراجعه و به بهانه های واهی زنگ منازل را نواخته پس از اینکه ساکنان بدون پرسش و یا سوالی که چه کسی است که زنگ می زند از طریق آیفون دکمه دربازکن الکتریکی را فشرده و اقدام به گشودن درب اصلی ساختمان می کردند وارد ساختمان شده و به پشت بام رفته و در مدت زمان کوتاهی دینام کولر های آبی همسایگان را سرقت و بلافاصله محل را ترک می کردم».

این مقام مسئول در پلیس پایتخت در ادامه با اشاره به اینکه در بازجویی های پلیسی مشخص شد متهم پس از سرقت، اموال مسروقه را به مالخری به نام «ابوالفضل» می فروخته، تاکید کرد:پس از اخذ دستور قضایی نامبرده دستگیر و در بازرسی از مغازه وی ۱۲عدد دینام کولر، دو عدد پمپ کولر و چندین کیلوگرم آلومینیوم و سیم مسی کشف شد.

سرگرد حسنوند تصریح کرد:سارقین دستگیر شده در اعترافات خود به سرقت بیش از ۵۰ مورد سرقت دینام کولر در محدوده امیریه، محدوده خیابان ولیعصر حد فاصل «پل امیر بهاد» تا میدان منیریه اعتراف کرده اند که شکات و مالباختگان می توانند برای پیگیری و طرح شکایت خود به معاونت تجسس کلانتری ۱۱۲ ابوسعید مراجعه و یا با شماره های ۶۳۹۵۷۱۷۵ تماس بگیرند.

رییس کلانتری ۱۱۲ ابوسعید در پایان به شهروندان پیشنهاد کرد:ضمن اینکه درب پشت بام منازل خود را به حفاظ، نرده و یا قفل آویز مجهز می کنید از بازکردن درب منازل خود بر روی اشخاصی که خود را معرفی نمی کنند و یا شما آنان را نمی شناسید جداً اجتناب نماید.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.