دستگیری شکارچی پلنگ در گیلان

رییس اداره محیط زیست رودبار از دستگیری شکارچی بیرحم پلنگ ایرانی در این شهرستان خبر داد.

دستگیری شکارچی پلنگ در گیلان

به گزارش ممتاز نیوز، علی فرهی با اعلام این خبر گفت:در تفتیش انجام شده از منزل مسکونی متخلف ، بقایا ی لاشه و پوست متعلق به گونه پلنگ ایرانی، بقایا و پوست گونه مرال و همچنین پوست یک راس گراز کشف و ضبط شد.

وی توضیح داد:پلنگ ایرانی و مرال جزو گونه های حفاظت شده و در معرض انقراض کشورمان هستند که جرایم ضرر و زیان آنان مجموعا یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال بوده که علاوه بر آن جرایم و محکومیت های دیگری نیز از سوی مراجع قضایی برای این مجرم صادر خواهد شد.

رییس اداره محیط زیست رودبار در خصوص نحوه دستگیری این شکارچی متخلف گفت:بعد از دریافت گزارش از اقدامات مجرمانه یک شکارچی غیر مجاز ، ماموران یگان حفاظت این اداره تحقیقات خود را در خصوص این گزارش آغاز کردند.

فرهی اظهار داشت:  با بررسی همه جانبه و محرز شدن صحت گزارشات واصله و شناسایی کامل متهم و مخفیگاه آن، دریافت دستور قضایی با همکاری اداره پلیس اطلاعات برای بررسی منزل وی دریافت شد.

وی گفت: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف نموده و اظهار داشته که پلنگ را تقریباً ۶ ماه قبل در یکی از مناطق جنگلی شهرستان رودبار شکار کرده است.

 رییس اداره محیط زیست رودبار بیان کرد: متهم در حال حاضر با دستور قضایی در بازداشت بوده و پرونده این تخلف بزرگ، با طرح شکایت از سوی اداره رودبار، فردا به مراجع قضایی رودبار ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.