دستگیری هکری که نمره می‌داد

فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی گفت: فردی که از طریق سیستم سایبری به سیستم آموزش یک دانشگاه وارد شده و با دریافت پول نمرات دانشجویان را تغییر می‌داد شناسایی و دستگیر شد.
بهمن امیری‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات برگزار شد، اظهار داشت: پلیس فتا در استان عملکرد قابل توجهی داشته است و با توجه به شرایط فضای تبادل اطلاعات نیاز بود که پلیس فتا در استان تشکیل و تقویت شود.
فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی ادامه داد: این نیرو در استان با امکانات و متخصصان مجرب که تعدادی از اساتید دانشگاه را نیز در خود جای داده‎اند عملکرد خوبی داشته و کشفیات آنها در بسیاری از موارد سبب تعجب کارشناسان شده است.

شناسایی باند تهیه و توزیع داروهای قاچاق در فضای سایبری
وی افزود: پلیس فتای استان به تازگی موفق شد یک باند تهیه و توزیع داروهای قاچاق در فضای سایبری و همچنین ۳ باند تهیه و توزیع کالاهای قاچاق بی‌کیفیت را شناسایی و منهدم کند.
فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی تصریح کرد: ۳ باند توزیع ابزار جاسوسی و ۲ باند کلاهبرداری نیز در سال جاری توسط پلیس فتا کشف و منهدم شدند که یکی از این باندها به واسطه یک فرد اخراجی از نیروهای مسلح که خود را دکتر هوا فضا معرفی می‌کرده کلاهبرداری میلیاردی از فعالان بخش خصوصی و حتی یکی از موسسات مالی و اعتباری انجام داده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیری‌مقدم ادامه داد: این پرونده تخلفات گسترده‌تری دارد که در حال کشف آنها هستیم از جمله ارتباطات مشکوک با افرادی خارج از کشور، جرایم اخلاقی و حتی جاسوسی و قتل که اگر دستگیر نمی‌شدند تخلفات آنها می‌توانست گسترده‌تر از این باشد.
فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی با بیان اینکه چند دستگاه دولتی نیز فریب این باند را خورده بودند و اگر جلوی آنها گرفته نمی‌شد اتفاقات بدتر ممکن بود رخ بدهد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و به خصوص موسسات مالی و اعتباری باید توجه بیشتری به صلاحیت افرادی که با آنها همکاری کرده و یا استخدام می‌کنند داشته باشند.
وی گفت: پلیس فتای استان همچنین توانست یک کلاهبرداری از حساب‌های بانکی مردم توسط یک هکر را شناسایی و این فرد را دستگیر کند که غالبا افرادی که دستگیر می‌شوند از توانایی‌های پلیس در حوزه سایبری متعجب می‌شوند.

نفوذ در سیستم دانشگاه و دریافت پول برای تغییرات نمرات دانشگاه
وی افزود: در یکی دیگر از کشفیات پلیس فضای تبادل اطلاعات، فردی که از طریق سیستم سایبری به سیستم آموزش یک دانشگاه وارد شده و با دریافت پول نمرات دانشجویان را تغییر می‌داد شناسایی و دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: یکی از اشکالاتی که سبب بروز جرم در فضای تبادل اطلاعات می‌شود ناآگاهی افراد و به خصوص خانواده‌ها در خصوص این فضاست.
وی تاکید کرد: عدم توجه آنها به موارد ایمنی سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود، از جمله اینکه که بعضاً شاهدیم افراد سودجو به حریم خصوصی خانواده‌ها هم وارد می‌شوند اما پلیس با تخصص و امکاناتی که دارد، می‌تواند مشکلات مردم را حل کند.
فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی تاکید کرد: به همین دلیل شماره تلفنی خاص به پلیس فتا اختصاص داده‌ایم تا مردم راحت‌تر مشکلاتشان را پیگیری کنند؛ مردم می‌توانند با شماره تلفن ۲۱۸۲۶۳۵ به صورت مستقیم پیگیر مشکلات خود را در فضای سایبری باشند.
وی گفت: یکی از دغدغه‌های ما بحث سازماندهی زوارکش‌های اطراف حرم مطهر رضوی است که به آن ورود پیدا کرده و در حال انجام این کار هستیم.
فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی با بیان اینکه در برخورد با ارازل و اوباش جدی هستیم، تاکید کرد: با کسانی که به هر شکلی بخواهند اوباش‌گری کنند با قاطعیت برخورد می‌کنیم و از همکاران نیز خواسته‌ایم که ابهت این افراد را در محل بشکنند.

بدپوششی و بدحجابی برخورد می‌کنیم
امیری‌مقدم در ارتباط با برخورد با مظاهر علنی فساد نیز گفت: با بدپوششی و بدحجابی برخود کرده و تیم‌های امنیت اخلاقی ما راه‌اندازی شده است.
فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی ادامه داد: ما در تلاشیم به خانواده‌ها کمک کنیم، برای بهبود فضای اخلاقی جامعه باید بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عملی شود ضمن اینکه فضای دستگاه‌های اداری دولتی و خصوصی باید فضایی اسلامی باشد.
وی افزود: در این حوزه ما هم کار فرهنگی می‌کنیم و هم برخورد، ضمن اینکه در برخورد با اقلام مخرب فرهنگی نیز جدی هستیم.

برخورد با آلودگی صوتی مطالبه جدی مردم
فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات جدی مردم برخورد با آلودگی صوتی بود که خوشبختانه با اطلاع رسانی و برخوردی که پلیس داشته این مشکل حل شده است و امروز همه می‌دانند که با آلودگی صوتی چگونه برخورد می‌شود، در این مورد ما شبانه‌روزی خیابان‌ها را کنترل می‌کنیم.
فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی به برخورد پلیس با اتباع بیگانه غیرمجاز در استان اشاره و تاکید کرد: بحث اتباع بیگانه غیرمجاز یکی از نگرانی‌های جدی ما است و به صورت ویژه برای این امر برنامه داریم و از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۰ نفر از این اتباع دستگیر شده‌اند.
وی افزود: هر خودرویی اعم از سبک و سنگین و خودرهای حمل و نقل مسافر که حامل اتباع بیگانه غیرمجاز باشند بنابر قانون ۶ ماه توقیف می‌شوند و ما در این کار جدی هستیم.
امیری‌مقدم از افزایش تماس‌های مردمی با سیستم نظارت همگانی پلیس خبر داد و افزود: تیم‌های بازرسی ما به صورت شبانه‌روزی با لباس سازمانی و شخصی فعالیت نیروها را رصد می‌کنند ضمن اینکه از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد تماس‌های مردمی با تلفن ۱۹۷ در حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است به نحوی که ۲۶۰۰ تماس با این شماره گرفته شده است.
فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی گفت: همچنین آمار تعداد پیشنهادات مردمی به پلیس در این مدت ۵۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: در سیستم نظارتی پلیس هم تشویق داریم و هم تنبیه و عمده تلاش ما در راستای استانداردسازی رفتار همکاران است اما باید توجه کرد که حجم کار در نیروی انتظامی فوق‌العاده زیاد است.

تعطیلی اصناف از ساعت ۱۲ شب
فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی از مصوبه شورای نظارت بر اصناف مبنی بر تعطیلی اصناف از ساعت ۱۲ شب به بعد خبر داد و تاکید کرد: این مسئله یکی از دغدغه‌های ما نیز بود و خوشحالیم که شورای نظارت بر اصناف همچین مصوبه‌ای داشته است و با جدیت آنرا پیگیری و اجرا می‌کنیم.
وی افزود: تمامی کسبه و بازاریان و اصناف بنابر این مصوبه باید در ساعت ۱۲ محل کسب خود را تعطیل کنند و تنها در مکان‌هایی خاص که محل تردد زائر است برخی از اصناف اجازه کسب پس از ساعت ۱۲ شب دارند.
فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: برای تامین مایحتاج مردم در شب نیز تمهیداتی انجام شده و با مجوز پلیس تنها تعدادی خاص از کسبه مجوز دریافت می‎کنند که پس از ساعت ۱۲ شب هم به کار خود ادامه دهند.
امیری مقدم افزود: پس از ساعت ۱۲ شب و با تعطیلی اصناف شناسایی افراد مضنون راحت‌تر خواهد بود و با این افراد برخورد خواهیم کرد.
وی ادامه داد: این طرح به استحکام خانواده‌ها کمک می‌کند و سبب می‌شود مردان و فرزندان خانواده شب را در خانه خود سپری کنند.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.