دستگیری گوریل و آدم خوار در کرج

۱۱م دیماه ،

۲۱ نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار، ۹ قاچاقچی، چهار عضو یک باند کلاهبردار و یک قاتل فراری از سوی پلیس استان البرز دستگیر شدند.اراذل و اوباش بازداشت‌شده که اعضای دو باند بودند، وارد شرکت‌ها و مغازه‌های مبل‌فروشی در مشکین‌آباد و محمدشهر کرج می‌شدند و با گرفتن پول زور از مغازه‌دارها و ایجاد رعب و وحشت عمومی برای شهروندان، متواری می‌شدند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از جام‌جم، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به این خبر گفت: ‌چندی پیش مردی با حضور در اداره پلیس اطلاعات و امنیت استان البرز علیه دو مرد شرور و نوچه‌های آنها به اتهام اخاذی و تهدید شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد وی صاحب یک مغازه مبل‌فروشی در مشکین‌آباد کرج بوده که چند روز پیش دو مرد قوی‌هیکل همراه چهار مرد که نوچه‌هایشان بودند، به زور وارد مغازه‌اش شده و پس از تخریب محل و کتک زدن وی و ایجاد رعب و وحشت برای دیگر مغازه‌داران، ۱۷ میلیون تومان او را سرقت‌ کرده‌اند.

وی افزود: در ادامه مشخص شد، مردان زورگیر مالباخته را تهدید کرده‌اند اگر مبلغ ده میلیون تومان دیگر به آنها پرداخت نکند، این بار جانش را می‌گیرند و با اسید به اعضای خانواده‌اش حمله می‌کنند.

شرورها با قدرت‌نمایی، پول زور می‌گرفتند

با اطلاعات به دست آمده از شاکی، چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان خشن انجام شد. در حالی که تحقیقات ادامه داشت، صاحب یک شرکت تولیدی با حضور در مرکز پلیس شکایتی ارائه و عنوان کرد، شش مرد شرور به زور وارد محل کارش شده و پس از تخریب شرکت، چند میلیون پول وی را سرقت و تهدید کرده‌اند دوباره بازمی‌گردند و این بار باید پول بیشتری به آنها بپردازد و در غیر این صورت کشته خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان البرز یادآور شد:‌ ماموران انتظامی با بررسی موضوع متوجه شدند تصاویر رایانه‌ای به دست آمده از این متهمان فراری با متهمانی که پلیس در تعقیبشان است، مطابقت دارد.

ماموران که احتمال می‌دادند متهمان از اشخاص سابقه‌دار باشند، با بررسی آلبوم متهمان در پلیس آگاهی متوجه شدند آنها از اوباش حرفه‌ای می باشند که پیش از این نیز به اتهام زورگیری، شرارت و اخاذی و ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان کرجی دستگیر و چندی پیش آزاد شده‌اند.

گودرزی افزود: بنابراین پاتوق‌های احتمالی متهمان به طور نامحسوس تحت‌نظر گرفته شد تا این که ماموران اطلاع یافتند متهمان فراری در بازار مبل مشکین‌آباد برای اخاذی وارد چند مغازه مبل‌فروشی شده و وقتی با مقاومت مغازه‌داران روبه‌رو شده‌اند، با شکستن شیشه و تخریب مغازه‌ها و ایجاد رعب و وحشت برای اشخاص حاضر در محل، قدرت‌نمایی و مقابل دیدگان مردم، خودزنی کرده‌اند.

دستگیری گوریل و آدمخوار

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری متهمان ادامه یافت تا این که روزهای پایانی هفته قبل ماموارن اداره اطلاعات و امنیت طی چهار مرحله عملیات ضربتی، ۱۹ عضو این دو باند را همراه دو سرکرده آنها به نام‌های کامران معروف به «آدمخوار» (۲۶ساله) و رضا معروف به «گوریل» (۲۴ ساله) دستگیر کردند در بازرسی از مخفیگاه اعضای این دو باند که در سرقت، شرارت، اخاذی و تخریب مغازه‌های مردم و ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان فعالیت داشتند، سه قبضه سلاح شکاری، شش قبضه سلاح سرد(قمه و چاقو)، هفت فقره چک مسروقه، مشروبات الکلی و موادمخدر کشف و ضبط شد.

وی یادآور شد: متهمان اعتراف کردند علاوه بر ارتکاب جرایم فوق، با سد کردن راه مردم در خیابان‌های مشکین‌آباد و محمدشهر کرج، آنها را با چاقو و قمه تهدید و پس از کتک زدن این اشخاص، پول و چک‌هایشان را سرقت می‌کردند.

گودرزی با اشاره به دستگیری هشت قاچاقچی و کشف ۶۵۸ کیلوگرم موادمخدر تریاک از آنها، گفت: ماموران اداره مبارزه با موادمخدر استان البرز در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، از روزهای پایانی آذر امسال تاکنون موفق به دستگیری اعضای سه باند قاچاق مواد مخدر شدند و از آنها ۶۵۸ کیلوگرم موادمخدر تریاک کشف و ضبط کردند.

اعتراف متهمان به چهار میلیارد تومان کلاهبرداری

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به دستگیری چهار کلاهبردار هم گفت: این اشخاص با اجاره یک بنگاه املاک در حیدرآباد کرج، خانه‌ها را که برای فروش، اجاره یا حتی مشارکت در احداث مجتمع مسکونی به آنها سپرده شده بود، با مدارک جعلی به نام خود ثبت کرده و با همدستی یکدیگر به اشخاص متعددی فروخته و با این روش از ۲۰۰ نفر، چهار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و متواری شده بودند که سه نفر از آنها در کرج و دیگری که سرکرده باند بود، در هتلی در کاشان دستگیر شدند.

متهمان علاوه بر کلاهبرداری میلیاردی، اعتراف کردند خودروهایی را که اشخاص برای فروش در اختیارشان قرار داده بودند، با مدارک جعلی بدون این‌که صاحبان خودروها مطلع شوند، فروخته و متواری شده بودند.

دستگیری قاتل کارگر معدن

فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه از دستگیری قاتل کارگر معدن ساوجبلاغ خبر داد و گفت: شهریور امسال مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در ساوجبلاغ استان البرز تماس گرفت و از مرگ یک کارگر معدن در حومه این شهر خبر داد.

کارآگاهان جنایی با حضور در محل اتفاق متوجه شدند کارگر سی و سه ساله این معدن به نام اصغر با ۱۳ ضربه چاقو کشته شده است.

تحقیقات پلیس برای دستگیری عامل جنایت آغاز شد تا این‌که ماموران با تحقیق از همکاران مقتول متوجه شدند وی با مرد میانسالی که پیش از این همکارش بوده و اخراج شده، اختلاف داشته است بنابراین این مرد تحت تعقیب قرار گرفت و چند روز پیش در استان خراسان رضوی دستگیر شد.

متهم اعتراف کرده بود به دلیل این‌که مقتول به ارتباط غیراخلاقی‌اش پی برده و او را چند بار نصیحت کرده بود، از وی کینه به دل گرفته و او را کشته است.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.