دستگیری ۲۰ سارق پسته در زرند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: با سارقان پسته طبق روال سال‌های قبل برخورد جدی صورت می‌گیرد و آنها با صدور قرار قانونی تا پایان فصل برداشت پسته در زندان نگه داشته می‌شوند.

به گزارش بی باک به نقل از مهر، علی میرزابیگی با اشاره به فرا رسیدن فصل برداشت محصول پسته اظهار داشت: با سارقان پسته طبق روال سال‌های قبل برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه در آزادی آنها بیم تجری سایر متهمان و یا تکرار جرم وجود دارد، لذا با صدور قرار قانونی تا پایان فصل برداشت پسته در زندان نگه داشته می‌شوند.

میرزابیگی تصریح کرد: اکثریت سارقان، معتاد به مواد مخدر بوده و در صورت ارتکاب سرقت و به حکایت پرونده‌های موجود هیچ تضمینی به عدم تکرار جرم وجود ندارد و از طرفی سرقت محصول پسته آثار اجتماعی در جامعه در بر دارد و خسارات جبران ناپذیری به محصول وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از تکرار جرم و همچنین عبرت سایر افرادی که قصد ارتکاب سرقت را دارند، متهمان دستگیر شده تا پایان فصل برداشت در زندان نگهداری می‌شوند.

دادستان زرند گفت: تاکنون حدود ۲۰ سارق پسته در این شهرستان دستگیر و در برخی موارد پسته مسروقه در محل دستگیری متهم به مالباخته تحویل شده است.

وی در ارتباط با بحث افزایش ضریب ایمنی باغ‌های پسته بیان داشت: برای پیشگیری از وقوع جرم محصول پسته، نگهبانان باغ‌های پسته از طریق ثبت نام در مراجع انتظامی مبادرت به دریافت کارت شناسایی ویژه کرده و با افرادی که فاقد کارت شناسایی باشند و در محل اراضی مشجر پسته‌ای مشاهده شوند، توسط ماموران انتظامی به عنوان مظنون به مراجع انتظامی اعزام می‌شوند.

میرزابیگی به افرادی که در کار خرید و فروش پسته فعالیت دارند نیز هشدار جدی داد و افزود: در صورت خرید پسته مسروقه با اینگونه افراد برخورد لازم صورت می‌گیرد، زیرا با خرید اموال مسروقه، سارقان همواره به ارتکاب سرقت غیر مستقیم تشویق می‌شوند و چنانچه خریداران مال مسروقه وجود نداشته باشد، آمار سرقت به حداقل می‌رسد.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه حمل سلاح سرد از جمله شمشیر، قمه و … از ناحیه تعدادی از جوانان مشاهده شده و با توجه به اینکه حمل اینگونه وسایل خطرناک جز به منظور ایراد ضرب و جرح و نزاع و تهدید و قدرت‌نمایی نیست، لذا قانون‌گذار اعمال مذکور را جرم اعلام و مجازات سنگینی از جمله حبس تا دو سال و تا ۷۴ ضربه شلاق در نظر گرفته است، توصیه می‌شود خانواده‌ها نظارت لازم بر فرزندان خود داشته باشند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.