دستگیری ۴شکارچی غیرمجاز

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از دستگیری چهار شکارچی متخلف در شهرستان‌های شیروان و جاجرم خبر داد.

به گزارش بی باک به نقل از مهر، حسین آبسالان گفت: دو تن از این شکارچیان در حاشیه پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم اقدام به شکار آهو کرده بودند که توسط شکاریانان این اداره به دام افتادند.

وی افزود: دو متخلف دیگر نیز در منطقه حفاظت شده مرزی گلول و سرانی شیروان به شکار دو راس بز وحشی اقدام کرده بودند که توسط ماموران پاسگاه انتظامی حسن آباد دستگیر شدند.

آبسالان گفت: از متخلفان مزبور دو قبضه سلاح تک لول و دو لول، لاشه دو راس بز وحشی، مقداری اجزای لاشه آهو، دو قطعه کبک، پنج قطعه بلدرچین و سه راس اسب شکارچیان کشف و ضبط شد.

پناهگاه حیات وحش میاندشت با مساحت ۸۴ هزار و ۴۳۵ هکتار در ۱۰ کیلومتری شرق شهرستان جاجرم واقع شده و حیوانات شاخصی چون یوزپلنگ، آهو، قوچ و میش، گرگ، کفتار، کاراکال، گربه شنی، روباه و شغال هوبره، باقرقره، کبک، تیهو، بلدرچین، سفتر خاکستری، عقاب طلایی، بزمجه خزری، لاکپشت افغانی، افعی شاخدار، تیرمار و گرزه مار در آن زیست می کنند.

منطقه حفاظت شده گلول و سرانی شیروان نیز با وسعتی بالغ بر ۱۸ هزار و ۱۴۴ هکتار در فاصله ۸۵ کیلومتری شمال این شهر و در منتهی الیه حد شرقی خراسان شمالی واقع شده است.

این زیست گاه حیات وحش حیوانات شاخصی چون پلنگ، قوچ اوریال، کل و بز و پرندگان با ارزشی چون هما، کبک دری، عقاب طلایی و کرکس است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.