دستگیری ۱۲ سرباز ترکیه در خاک سوریه

محسن صباح عضو اتحادیه دمکراتیک کردستان اعلام کرده است: گروهی از سربازان ترکیه دیروز از مرز حسکه به سمت مرز حلب در حال حرکت بودند که ۱۲ تن از آنها را در داخل خاک سوریه دستگیر کردیم. وی گفت: بقیه سربازان با مشاهده ی این وضعیت به ترکیه بازگشتند.

اتحادیه دموکراتیک کردستان( PYD ) می گوید ۱۲ سرباز ترک را که به صورت غیرقانونی از مرز سوریه عبور کرده و وارد خاک کردستان سوریهشده بودند بازداشت کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان ایران هاولاتی، محسن صباح عضو اتحادیه دمکراتیک PYD اعلام کرده است: گروهی از سربازان ترکیه دیروز از مرز حسکه به سمت مرز حلب در حال حرکت بودند که ۱۲ تن از آنها را در داخل خاک سوریه دستگیر کردیم . وی گفت: بقیه سربازان با مشاهده ی این وضعیت به ترکیه بازگشتند.

روز گذشته برخی از خبرگزاریها از ورود چندین اتومبیل نظامیان ترکیه به داخل خاک سوریه خبر دادند.

یکی از نمایندگان استان هاتی ترکیه نیز از قاچاق اسلحه از ترکیه به درون مرزهای سوریه به بهانه ارسال کمک پزشکی به آوارگان از طریق آمبولانس خبر داد.

شایان ذکر است: ترکیه حزب اتحادیه دمکراتیک PYD که یک حزب کُردی در کردستان سوریه می باشد به علت نزدیکی ایدئولوژیک به حزب کارگران کردستان پ.ک.ک همواره تهدیدی علیه خود به شمار آورده است .

حزب کارگران کردستان و حزب اتحادیه دمکراتیک نیز پیشتر درباره هر گونه تجاوز مرزی به ترکیه هشدار داده بودند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.