دشمنی ایران و آمریکا سوءتفاهم نیست

فروردین ۱۴۰۳

یک استاد دانشگاه گفت: این همه شهید طی ۸ سال از بین ما رفته‌اند و حالا نمی‌شود بگوییم همه چیز بین ایران و آمریکا سوءتفاهم بوده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، “حسن رحیم‌پور ازغدی” در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی در کتاب لشکر خوبان اظهار داشت: بنا به تاکید “مقام معظم رهبری” انقلاب باید در عرصه نگارش رمان‌ها، کتاب‌ها، فیلم‌ها و خاطرات فعال باشد اما امروز بعد از ۳۵ سال حتی ۵ فیلم بزرگ یا ۵ رمان قابل عرضه جهانی عرضه نشده است.

وی افزود: همانطور که انقلاب در صنایع موشکی، عرصه نظامی، عرصه‌های شیمی، پزشکی و ساخت ماهواره از تجربیات انباشته ۸ سال دفاع مقدس که رزمندگان ما با مظلومیت و دست خالی می‌جنگیدند پیشرفت‌های فراوانی را در حوزه‌های مختلفی همچون رمان و فیلم آغاز کرده‌اند و بدست آورده‌اند.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: خواندن این کتاب‌ها زمانی که دشمنان داخلی و خارجی، متهجرین و یک عده انقلابی فرسوده که با فداکاری در انقلاب سهم داشتند اما در درستی انقلاب شک کردند در صدد ساختن تصویری خاص از مجاهدان و رزمندگان بعد از جنگ بودند ، معنادارتر می‌شود

وی گفت: اخیرا بعضی از اشخاص دست به قلم شدند که رزمندگان را یک مشت آدم خوب نفهم که متاسفانه شهید نشدند و دنبال نوستالوژی و خاطرات می باشند و کمی تا قسمتی روانی، عقده‌ای، طلبکار از مردم، بی‌احساس، نامتعادل،‌ بی‌سواد که دوره آن‌ها قبل و دهه شصتی‌های ساده‌لوح و بی دست و پا برای جامعه پسا جنگ می باشند تصویر کنند.

رحیم‌پور ازغدی افزود: در این تصویر رزمندگان به اشخاصی پشیمان، موج مرده، نسل سوخته و یک عده نیز اشخاص انتقام‌جو، عقده‌ای، طلبکار و عده دیگر نیز آدم‌های فاسد شده و بیمار روانی پرخاشگر تقسیم شدند و حماقت از نوع رمانتیک و آرمان‌گرایی از نوع منگلی را به آن‌ها نسبت دادند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: همه این‌ها در حالی است که امام خمینی(ره) می‌فرمایند: من به این رزمندگان افتخار می‌کنم البته این کتاب‌ها نیز پادزهر خوبی برای این حرف‌هاست.

وی تصریح کرد: تصویرسازی دشمنان داخلی و خارجی این بوده که همه درگیری‌ها از دهه شصت موشک‌اندازی‌ها، جنگ‌ها، ترورها و … تقصیر ما بوده و این‌ها همه سوتفاهم بوده است و از نظر آن‌ها بسیجی خوب بسیجی مرده است و اینکه شهید شده باشد وگرنه اگر بخواهد با همان اصول و آرمان‌های امام و انقلاب پیش برود نمی‌شود و باید برود در یک گوشه بخورد.

رحیم‌پور ازغدی بیان داشت: این همه شهیدان رفتند و حالا نمی‌شود با لبخند بگوییم همه چیز سوتفاهم بوده همانطور که امام خمینی (ره) گفت: هیچ سوتفاهمی بین ما و آمریکا نبوده و همیشه دشمنی بوده و دشمنان نیز این را می‌دانند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: تصویرسازی‌های دشمنان داخلی و خارجی این بوده که دشمن را به صورت دشمن نبینید بلکه این‌ها رقیب،شریک‌ و حتی متحد ما می باشند معنی آن این شد که امام خمینی(ره) نبرد با صهیونیست و استکبار را از سال ۴۱ تا آخر عمر خود و اینکه اسرائیل باید از بین برود و مبارزه با بی عدالتی و فساد را اعلام کردند، این اشخاص خواستار اعلام پایان دهه امام و امت شدند.

وی تصریح کرد: “مقام معظم رهبری” تنها روحانی و مسئول در نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند که بر اهمیت رمان، شعر، فیلم و ادبیات انقلاب تاکید فراوانی کردند و در تمام دوران انقلاب نه یک روحانی و نه یک مسئول را دیده‌ایم که در این باره تاکید داشته باشد.

رحیم‌پور ازغدی گفت: مقام معظم رهبری این کتاب‌ها را یک به یک می‌خوانند و خط به خط تقریظ و حاشیه می‌زنند زیرا اینجای خاکریز انقلاب خراب است اگر دیروز خاکریز دفاع مقدس بود امروز خاکریز انقلاب سینما، رمان و کتاب است و ایشان در تقریظ برهمین کتاب نوشتند این بخشی از تصویر عظیمی است که همیشه از دور دیده‌ایم و بسیار‌ها از آن خبر ندارند این کتاب درخور فیلم و رمان ارزش دارد.

وی اظهار داشت: غربی‌ها در رمان و فیلم یک نیم‌راست را به صورت ۴۰۰ دروغ نشان می‌دهند ولی ما اعتقاد داریم آنچه در جبهه‌ها اتفاق می‌افتاد بسیار واقعی‌تر از همین واقعیت‌هایی است که در کتاب‌ها نوشته می‌شود.

این استاد دانشگاهی تصریح کرد: قدرت سیاسی، علمی و نظامی کشورمان در عرصه منطقه‌ای و جهانی بسیار فراوان شده اما در عرصه رمان لال‌بازی درمی‌آوریم.

رحیم‌پور ازغدی با تاکید بر تبدیل این کتاب‌ها به فیلم‌های بزرگ و ترجمه شدن برای کشورهای دیگر اظهار داشت: “مقام معظم رهبری” می‌فرمایند« انقلاب ما در این عرصه کم کار است یعنی این انقلاب علی‌رغم خوش درخشیدن در عرصه‌های مختلف که به عنوان تنها انقلاب دینی در عصر تازه با همه موفقیت‌های خود، یکی از ضعیف‌ترین و کم‌کارترین انقلاب‌های دنیا در عرصه رمان و کتاب است».

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات از ابتدای انقلاب بودجه‌های فرهنگی است، تصریح کرد: اگرچه با پول این مسائل حل نمی‌شود ما بعد از ۳۵ سال باید ۲۰۰ فیلم‌ساز و رمان‌نویس داشته باشیم.

رحیم‌پور ازغدی اظهار داشت: کمونیست‌ها آنقدر فیلم، کتاب و رمان نوشتند و روشنفکران کشورهای دیگر نیز در این باره نوشتند و حتی بهترین قلم‌ها و استعدادهای ادبی ایران نیز چند دهه صرف نوشتن دربارهٔ رمان‌های کمونیستی شد و متاسفانه در نوشتن کتاب‌های دینی و اسلامی نیز مشکل و افراط و تفریط داریم بسیاری از اطلاعات کتاب‌های دینی کنونی نیز به درد جوانان و نوجوانان ما نمی‌خورد.

وی افزود: نویسندگان کتاب‌هایی مانند لشگر خوبان، آقای رضایی و خانم سپهری و نوشتن کتاب نورالدین پسر ایران هزینه خود را پرداخت کردند و امروز باید مسئولان وزارت ارشاد و سایر قسمت‌های فرهنگی دین خود را ادا کند.

رحیم‌پور ازغدی در پایان خاطرنشان کرد: مجاهدان فی‌سبیل‌الله از کسی طلبکار نیستند در عملیات والفجر ۸ غواص‌ها بعد از ۷، ۸ ساعت لجن‌نوردی و عبور از اروندرود و بهمن‌شیر و … می‌آمدند در نخل‌های شمال آبادان در قبرهایی که برای خود کنده بودند مشغول نماز و عبادت می‌شدند و در همانجا خوابشان می‌برد.

گفتنی است؛ کتاب لشکر خوبان نوشته سردار جانباز مهدی قلی رضایی از رزمندگاه ۸ سال دفاع مقدس و همسرش معصومه سپهری است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.