دفتر موسیقی ارشاد درگذشت احمد ابراهیمی را تسلیت گفت

۰۴ تیرماه ۱۳،

در پیام سرپرست دفتر موسیقی ارشاد به مناسبت درگذشت استاد احمد ابراهیمی آمده است: احمد ابراهیمی از معدود کسانی بود که سال‌ها در کنار استاد غلامحسین بنان به فراگیری آواز ایرانی پرداخت و خوانندگان بسیاری نزد او شاگردی کردند.

به گزارش هنرآنلاین، علیرضا پاشایی سرپرست دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت استاد احمد ابراهیمی استاد پیشکسوت آواز ایران را تسلیت گفت.

بنابراین گزارش در این پیام آمده است: احمد ابراهیمی از معدود کسانی بود که در دوران جوانی خود سال‌ها در کنار استاد غلامحسین بنان به فراگیری آواز ایرانی پرداخت و از اساتید بنام آواز ایرانی محسوب می‌شد که خوانندگان بسیاری نزد او شاگردی کردند. ابراهیمی با بیش از چندین دهه فعالیت در عرصه آواز ایرانی موفق به دریافت مدرک درجه یک هنری(معادل دکترا) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده بود.

سرپرست دفتر موسیقی در پایان این پیام آورده است: درگذشت استاد احمد ابراهیمی را به جامعه موسیقی کشور به ویژه خانواده آن مرحوم تسلیت گفته و مغفرت الهی و علو درجات را برای ایشان از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

همچنین حسین سیفی مدیر عامل بنیاد رودکی در گذشت استاد احمد ابراهیمی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: همه از او هستیم و به سوی او باز می‌گردیم؛ استاد « احمد ابراهیمی» یکی از هنرمندان عزیز این سرزمین، از میان ما پرواز کرد و همچون نوای زیبا و دلنشین برای همیشه به جاودانگی پیوست.

درگذشت این هنرمند عزیز اگر چه برای همه‌ اهالی هنر این مرز و بوم با تأثر و تأسف بسیار همراه است، ولی یاد بلند و آثار بزرگ استاد «احمد ابراهیمی» فروغی خواهد بود که جامعه‌ هنری ما را برای همیشه روشن نگه خواهد داشت.

بنیاد فرهنگی و هنری رودکی فقدان این هنرمند بزرگ را به جامعه‌ هنری و فرهنگی کشور و همچنین به خانواده محترم او، تسلیت عرض می‌کند و از خدای رحمان برای ایشان رحمت و برای خانواده عزیزش صبر و شکیبایی آرزو می‌کند.

احمد ابراهیمی، استاد پیشکسوت آواز ایرانی در پی یک دوره بیماری در سن ۸۷ سالگی ،دوشنبه شب در بیمارستان فرمانیه تهران دار فانی را وداع گفت.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.