دفتر ناتو در روسیه تعطیل شد

دفتر نمایندگی ناتو در مسکو تعطیل شد.

دفتر ناتو در روسیه تعطیل شد

به گزارش ممتاز نیوز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، می‌گوید با وجود تعلیق ماموریت چند دیپلمات روس در این سازمان، گفتگوی ناتو با روسیه از اهمیت برخوردار است.

استولتنبرگ، در یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان این مطلب تایید کرد که روابط میان ناتو و روسیه به پایین‌ترین نقطه از زمان پایان جنگ سرد رسیده است اما حتی در این شرایط هم قرار نیست گفتگوها میان دو طرف متوقف شود.

اظهارات دبیرکل ناتو به این معناست که خط تلفن میان فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، والری گراسیموف و فرمانده عالی نیروهای متحد ناتو در اروپا یعنی تود ولترز و همچنین دیدارهای میان استولتنبرگ با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه همچنان برقرار خواهد بود.

بعد از ماجرای جنجال جاسوسی چند دیپلمات روسی از ناتو، اعضای این پیمان تصمیم گرفتند ۸ دیپلمات روس را از کار در این سازمان تعلیق کنند. در مقابل روسیه هم اعلام کرد فعالیت‌ نمایندگی‌های دیپلماتیک خود در ناتو را متوقف می‌کند.

مسکو تمام اتهامات را رد کرده و آن‌را بی‌اساس خوانده است. روسیه همچنین اعلام کرد که دفتر نمایندگی ناتو در پایتخت روسیه تعطیل می‌کند.

با این حال ناتو معتقد است همچنان گفتگو میان طرفین باید ادامه داشته باشد. استولتنبرگ در نشست خبری خود در این خصوص گفت: «ما عمیقا باور داریم که در شرایطی که تنش‌ها زیاد می‌شود و همه چیز دشوارتر از قبل، بسیار مهم است که همچنان گفتگوها انجام شود.»

غرب و روسیه بر سر موضوعات متنوعی با یکدیگر اختلاف نظر جدی دارند. روسیه شبه جزیره کریمه اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرده و ناتو این اقدام مسکو را به رسمیت نمی‌شناسد. همزمان مسکو به ناتو هشدار داده است به تلاش‌ها برای پیوستن اوکراین به این پیمان خودداری کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.