دلایل افزایش ناگهانی قیمت سکه‌ و‌ ارز

جام جم آنلاین: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اعلام دلایل افزایش ناگهانی قیمت انواع سکه و ارز در روز پنجشنبه، از حبابی شدن مجدد قیمتها در این بازارها خبر داد و پیش بینی کرد فردا شنبه قیمتها دوباره واقعی می‌شود.

محمد کشتی آرای درخصوص افزایش ناگهانی قیمت ارز و طلا در روز پنجشنبه اظهارداشت: قیمت انواع ارز و طلا روز گذشته حبابی و ناشی از هیجانات هجوم تقاضا کنندگان به بازار بود.

وی اضافه کرد: وقتی در یک هفته قیمت سکه طلا ۱۰۰ هزار تومان و طی یک روز(روزپنجشنبه) قیمت سکه طلا به یکباره ۸۰ هزار تومان افزایش پیدا کند درحالی که قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی یا با کاهش  قیمت مواجه بوده یا ثابت بوده است، این مسئله نشان دهنده غیرواقعی و حبابی بودن قیمتها در بازار است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهربا بیان اینکه قیمت طلا ناشی از افزایش قیمت ارز در بازار است، گفت: باید از بانک مرکزی بپرسید که چرا به یکباره قیمت ارز در بازار ایران افزایش پیدا کرد؟

وی تصریح کرد: صرافی های رسمی به دلیل نوسانات شدید بازارعصر دیروز پنجشنبه هیچ قیمتی را بر روی تابلوی خود درج نکرده بودند!

کشتی آرای با بیان اینکه فردا قیمت ارز و سکه از حالت حبابی خارج خواهد شد و حالت واقعی به خود خواهد گرفت، پیش بینی کرد: فردا هر اتفاقی ممکن است بیفتد اما افزایش یا کاهش قیمتها در بازار سکه و ارز واقعی خواهد بود.

وی در ادامه درخصوص تازه ترین نرخ طلا در بازار عنوان کرد: امروز جمعه قیمت هرقطعه سکه تمام طرح جدید ۷۶۰ هزارتومان و طرح قدیم ۷۷۰ هزار تومان شده است.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت هر قطعه نیم سکه طلا ۳۸۲ هزارتومان است، قیمت هرقطعه ربع سکه را هم ۱۹۲ هزارتومان اعلام کرد.
 
وی با اشاره به اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی امروز به یکهزار و ۵۶۷ دلار رسیده است، گفت: قیمت هرقطعه سکه های یک گرمی ۱۱۲ هزار تومان است. به گفته کشتی آرای، قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار ۷۶ هزار و ۷۵۰ تومان شده است.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.