دلایل افزایش قیمت روغن موتور

۳۰اردیبهشت،

دلایل افزایش قیمت روغن موتور

عصرخودرو: رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور گفت: شرکت‌های تولیدی روغن موتور مدعی می باشند که قیمت‌های فعلی قیمت نهایی روغن موتور نیست.

به گزارش پایگاهاطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عباس سماواتی اظهار کرد: فقط مشکل افزایش قیمت روغن مطرح نیست، بلکه تمام اقتصاد کشور دچار مشکل است و با صحبت‌هایی که در مجلس مبنی بر شناورشدن قیمت دلار شد تمام محصولات و خدمات گران شده‌اند.
 
وی ادامه داد: عامل اصلی افزایش قیمت روغن تولید‌کنندگان نیستند بلکه افزایش قیمت روغن پایه، افزودنی‌ها و خصوصی‌سازی از اصلی‌ترین عوامل گرانی روغن در چند ماه قبل است.
 
او تصریح کرد: اگر دولت در کنار بخش خصوصی به تولید روغن می‌پرداخت رقابتی بین این دو بخش ایجاد می‌شد و سبب می‌شد قیمت آنچنان افزایش پیدا نکند و بخش خصوصی برای به دست آوردن منافع بسیار هر دو ماه یکبار افزایش قیمت لحاظ نکند.
 
رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور با اشاره به این‌که همه چیز به صورت زنجیره‌ای گران می‌شود، افزود: تامین مواد اولیه و تولیدات با ارز صورت می‌گیرد.
 
سماواتی اشاره کرد: در حال حاضر تعویض روغنی‌ها محصولات را با حاشیه‌ی سود به فروش می‌رسانند ولی برای خرید آن‌ها باید مبلغی به نرخ روغن قبلی بیفزایند.
 
وی دربارهٔ‌ی دستمزد تعویض‌روغنی‌ها گفت: هرسال ۱۰ درصد به این نرخ افزوده می‌شود اما شاهد افزایش ۱۰۰درصدی هزینه‌ها در طی یک سال هستیم.

 

دوشنبه ۳۰ اردیبهشت   ۲۱:۵۶

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.