دلایل طرح مجلسیان برای انتقال پایتخت؛ درخواست ۵۰ نماینده مجلس

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
نماینده نجف آباد در مجلس با بیان این که طرح انتقال پایتخت در راستای تمرکز زدایی از تهران تهیه شده است، گفت: بر اساس این طرح پادگان‌ها، نیروی انتظامی، صنایع، دانشگاه‌ها و مراکز علمی به صورت عادلانه در کشور توزیع می‌شوند.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو ایرنا افزود: طرح انتقال پایتخت این هفته با درخواست ۵۰ نفر از نمایندگان با نخستویت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: ساماندهی شهر تهران بزرگ از ضروری‌ترین مباحث این طرح هفت ماده‌ای است که بر اساس آن سه قوه باید این ساماندهی را با هماهنگی یکدیگر انجام دهند.

ابوترابی که طراح این طرح است، تصریح کرد: در این طرح پیشنهاد شده است شورای عالی انتقال پایتخت به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شود.

وی ادامه داد: در این شورا ۱۴ عضو متشکل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، شهردار تهران و سازمان پدافند غیرعامل حضور خواهند داشت.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد این طرح در حدود یک سال و نیم پیش به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ارایه شد و از آن زمان تاکنون بررسی کارشناسی شده است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تمرکز زدایی در تهران خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۱۰ درصد فضای تهران را پادگان‌ها و نیروی نظامی، صنایع و دانشگاه و مراکز علمی تشکیل می‌دهند که باید این مراکز به صورت عادلانه در کل کشور توزیع شوند.

وی ادامه داد: انتقال پایتخت سیاسی -اداری نیز از مفاد این طرح است که بر اساس آن شورای انتقال پایتخت تشکیل و در مدت دو سال برای انتقال پایتخت برنامه‌ریزی می‌شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.