دلخوری از صحبت‌های رئیس جمهور در عدم رای به سجادی موثر بود

دهقان:

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس گفت نداشتن برنامه، رفتار وزیر علوم و دلخوری بعضی نمایندگان از صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر اینکه مردم به خشونت و افراط و تفریط رای ندادند، سبب رای عدم اعتماد به سجادی شد.

مهر نوشت: محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی دربارهٔ دلایل عدم رای اعتماد مجلس به سیدنصرالله سجادی سومین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: سن بالای سجادی، عدم تجربه کافی و عدم ارائه برنامه مناسب در حوزه ورزش و جوانان یکی از دلایل ضروری رای ندادن نمایندگان به وی بود.

وی گفت: بعضی نمایندگان نسبت به رفتارهای سیاسی قبل وزرای پیشنهادی حساسیت دارند و استعفای وزیر پیشنهادی ورزش در حمایت از تحصن کنندگان مجلس ششم یکی دیگر از دلایل عدم رای اعتماد مجلس به وی بود.

دهقان در ادامه افزود: از جمله دیگر دلایل رای منفی نمایندگان به سجادی، متاسفانه رفتار فرجی‌دانا بعد از اخذ رأی اعتماد از مجلس بود. وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اینکه تعهد داده بود که رفتار تند سیاسی از خودش نشان ندهد، اما بعد از رأی اعتماد اشخاصی را بکار گرفت که مجلس به آنها اعتماد نداشت همین امر سبب شد اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران پیشنهادی که سابقه سیاسی روشنی ندارند، کاهش یابد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: وقتی وزیران پیشنهادی در مجلس رأی نمی‌آورند، انتظار این است که آقای روحانی نبض مجلس را شناسایی کرده و فردی را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کند که سبب چالش نشود.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر می‌رسد یکی دیگر از دلایل عدم رأی مثبت نمایندگان به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان صحبت‌های رئیس جمهور در جلسه علنی امروز بود که وی چند بار تکرار کرد مردم به خشونت و افراط و تفریط رأی نداده‌اند.

دهقان افزود: این اظهارات رئیس جمهور سبب دلخوری بعضی از نمایندگان شد که نباید ۴۹ درصدی که به رئیس جمهور رأی ندادند، متهم به افراط و تفریط و خشونت شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان در پیشنهاد‌ای به رئیس جمهور گفت: پیشنهاد می‌کنم آقای روحانی قبل از معرفی وزیر پیشنهادی با رئیس مجلس و اشخاص برجسته مجلسی هماهنگی‌هایی را داشته باشد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.