دلنوشته دردناک دختر یک رفتگر در محرم /تصاویر

پورتال اجتماعی ممتاز نیوز:ماه محرم علاوه بر ماه حزن و اندوه و عزاداری برای سالار شهیدان ، ماه نذری دادن ها هم است و هر کس به اندازه ی وسع و توانایی خود سعی می کند تا سهمی در باشکوه برگزارشدن مراسم امام حسین علیه السلام داشته باشد .

اما در کنار این مراسمات معنوی و عزاداری ها ، عاداتی هم در این ماه از ما سر میرند که زیبنده فرهنگ حسینی نیست .
یکی از این عادات زشت و ناپسندی که هر سال بیشتر می شود انداختن ظروف یکبار مصرفی است که غذای نذری در آن ریخته شده و توزیع شده است .
دلنوشته دختر یک رفتگر در محرم + عکس
بعد از پخش غذا در اطراف هر تکیه و حسینیه ، منظره بسیار آزاردهنده ای از انبوه زباله ناشی از ظروف یکبار مصرفی به چشم می خورد که به هیچ وجه زیبنده نیست .
یادش بخیر زمانی نه چندان دور که خبری از ظروف یکبار مصرف نبود ، نذری ها در ظروف استیل یا چینی سرو می شد . اگر چه آن ظرف ها هم قشنگی و اصالت خاص خودشان را داشتند اما حالا چند سالی است که خیال همه بابت بردن و آوردن و پخش ظروف راحت شده است و این روزها نقش اصلی در پذیرایی عزاداران را ظروف یکبار مصرف ایفا می کنند .
دلنوشته دختر یک رفتگر در محرم + عکس
عکس زیر دلنوشته دختر یک پدر است ؛
پدری که به شغل شریف رفتگری مشغول است و شب و روز در شهرمان مشغول جارو کردن زباله هایی است که ما ، از روی یا غفلت یا به عمد بر روی زمین می ریزیم .
دلنوشته دختر یک رفتگر در محرم + عکس
متن به شرح زیر است :
هر وقت نذری میدن ، بابای من تا صبح از خستگی و کمردرد خوابش نمی بره ؛
کاش هیچ وقت نذری ندن .
بیاییم هنگامی که بعد از اتمام مراسم به خانه های خود باز می گردیم ، به این فکر کنیم که نیمه‌های شب که همه به خانه می روند افرادی می آیند خیابان‌های شهر را که از لیوان‌های یکبار مصرف و ظروف خالی نذری پر شده تمیز می کنند تا صبح فردا خبری از آن همه زباله نباشد و چهره شهر دوباره طراوت و زیبایی خود را باز یابد .
یادمان نرود زندگی رفتگر ، خش خش جاروست و اگر فرصتی برایش باقی بماند نفسی می‌کشد ، استراحتی می‌کند و حاصل زحمتش را به خانه می‌برد‌ ، این شب ها به فکر آن ها نیز باشیم‌ .
در این شبهای عزیز با هر نیتی که در عزاداریها شرکت می کنید لطفا ظروف یکبار مصرف رو داخل سطلهای زباله بندازید .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.