دلیل قطع دسته‌جمعی سایت‌ها

ما هیچ گاه در داخل استان تهران مشکل قطعی نداشتیم و چند شب گذشته و در همان زمان اختلال شبکه هم تنها یکی از چند مسیر با شرکت ارتباطات زیرساخت دچار مشکل شده بود که پس از هشدار سیستم، مشکل در عرض دو ساعت برطرف شد.

ایسنا: معاون فنی و مهندسی شرکت مخابرات استان تهران گفت: اختلال اخیر در برخی سرویس‌ها که دو روز پیش رخداده است، قطعی کامل نبود و تنها دلیل این کندی سرعت، اختلال در بخشی از سرویس‌دهی و یا ساعت اوج مصرف بوده است.

سمیع‌الله صادقی اظهار کرد: به دلیل ارتباط چند نقطه در مسیر و وجود اشکال در یکی از روترها، شبکه به مدت دو ساعت به اختلال دچار شد که به محض هشدار از سیستم این مشکل بررسی و برطرف شد.

معاون فنی و مهندسی شرکت مخابرات استان تهران افزود: شبکه داخل استان با شبکه زیرساخت در چند نقطه اتصال دارد و اتصال آن تنها در یک مسیر نبوده و دارای پروتکشن است و هیچ گاه قطعی کامل نداریم و درصورتی که یکی از مسیرها دچار مشکل شود، ممکن است اختلالی در شبکه داشته باشیم.

او ادامه داد: ما هیچ گاه در داخل استان تهران مشکل قطعی نداشتیم و چند شب گذشته و در همان زمان اختلال شبکه هم تنها یکی از چند مسیر با شرکت ارتباطات زیرساخت دچار مشکل شده بود که پس از هشدار سیستم، مشکل در عرض دو ساعت برطرف شد.

صادقی با اشاره به ‌اختلالات پیش آمده در سرویس‌دهی اینترنت مخابرات طی چند وقت اخیر هم گفت: تاکنون در استان تهران قطعی کامل نداشتیم و درصورت اختلال و قطعی یک مسیر، مسیرهای جایگزین سرویس‌دهی می‌کنند و اختلالات جزیی در شبکه گاهی اجتناب‌ناپذیر است. معاون فنی و مهندسی شرکت مخابرات استان تهران تصریح کرد: مشترکین با سرویس در اینترنت و اینترانت به شبکه دیتا متصل می‌شوند که در بخش اینترانت داخل استان تاکنون دچار قطعی نبوده‌ایم.

به گزارش ایسنا، در آخرین ساعات روز یکشنبه و نخستین ساعات بامداد روز دوشنبه (ساعت ۲۳:۳۰ تا ساعت ۱:۱۵) برخی سایت‌های کشور از جمله برخی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی برای مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه قطع شدند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.