دلیل افزایش‌ خودکشی در عربستان+عکس

 به نقل از العالم  روزنامه الکترونیکی «الوئام» نوشت: جوانی بیست ساله خود را در حلبی آبادی در محله «الرابیه» در شهرستان بریده در شمال ریاض به دار آویخت.

بنا به گزارش اسوشیتیدپرس، یک منبع آگاه در این زمینه اظهار داشت: یکی از کارگران پس از پیدا کردن جسد این جوان، نیروهای امنیتی را در جریان این قضیه قرار داد و پلیس نیز بلافاصله تحقیقات خود را در این باره آغاز کرد.
این منبع افزود: پس از معاینه جسد این جوان از سوی کارشناسان، مشخص شد که هیچ شبهه جنایی در این زمینه وجود نداشته و وی خودکشی کرده است.
منطقه حایل در شمال عربستان سعودی نیز روز گذشته شاهد خودکشی یک جوان سی ساله در منزل شخصی خود بود. این جوان خود را با چفیه خفه کرده بود.
روزنامه های اینترنتی عربستان به نقل از عبدالعزیز الزنیدی، سخنگوی رسمی پلیس این منطقه اعلام کردند: پدر این جوان جسد پسرش را در منزل خود پیدا کرده و سپس با پلیس تماس گرفت که پس از انجام تحقیق در این خصوص مشخص شد این فرد نیز خودکشی کرده است.
اخیرا در عربستان سعودی موارد مختلف خودکشی به ثبت رسیده است که آخرین مورد آن مردی چهل ساله بود که با پریدن از پل «المعلق» در ریاض دست به خودکشی زد.
آمارها و ارقام مختلف از تبدیل خودکشی به یک پدیده نگران کننده به ویژه در بین جوانان عربستان سعودی حکایت دارد. براساس این آمارها، افزایش روز افزون آمار خودکشی ها، ارتباط نزدیکی به میزان فقر، بیکاری و نبود فرصت های شغلی برای جوانان عربستان سعودی دارد.
بیشتر دلایل خودکشی جوانان عربستانی، فقر و بیکاری بوده است.
آمار رسمی وزارت کشور عربستان سعودی اشاره دارد به اینکه در سال ۲۰۰۹ در این کشور ۷۸۷ مورد خودکشی با میانگین روزانه دو خودکشی به ثبت رسیده و این تعداد ۳۹ مورد بیشتر از سال ۲۰۰۸ بوده است. 
این میزان در مقایسه با ده سال گذشته، بر افزایش دو برابری میزان خودکشی اشاره دارد. بر اساس این آمار، موارد خودکشی بین سال های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۶ ، به میزان ۱۸۵ درصد افزایش یافته است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.