دنا افتتاح شد

مراسم افتتاحیه چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان – یاسوج؛

شب گذشته مراسم افتتاحیه چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان – یاسوج در سالن روباز امام رضا(ع) مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره منطقه ای سینمای جوان؛شب گذشته از ساعت ۲۱ الی ۲۲ در محل سالن روباز امام رضا(ع) مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ۴۸مین جشنواره منطقه ای سینمای جوان رسماً کار خود را آغاز کرد.
در این مراسم که با قرائت آیاتی از کلام ا.. مجید و سپس پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و همچنین نمایش تیزر جشنواره آغاز شد، مجری برنامه ضمن خوش آمدگویی به حاضران و شرکت کنندگان از ۱۲ استان با زبان محلی به پیشواز دبیر جشنواره رفت.
امین کمالوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر حشنواره ضمن خوش آمدگویی و ارائه گزارشی از برگزاری این جشنواره گفت: از زمان قبول میزبانی جشنواره تا کنون بیش از ۴۰ نفر درگیر تدارک برگزاری این جشن بزرگ هستند و با تقدیر از کمیته های مختلف اجرایی و ستاد مرکزی انجمن در تهران اضافه کرد در این ایام میزبان ۱۵۰ هنرمند و تعداد زیادی از مسئولین فرهنگی کشور هستیم و امیدواریم با توجه به سربلندی دنا ما دامنه نیشنان دنا نیز از این میزبانی سربلند برآییم.

تقدیر ویژه دبیر از اصحاب رسانه و مطبوعات

کمالوندی در بخشی از سخنان خود گفت: جا دارد کمال تشکر خود را از اصحاب رسانه و مطبوعات محلی و استانی و همکاران محترم مطبوعات در تهران که باعث شد این روزها همه  از استان کهکیلویه و بویراحمد بگویند تقدیر ویژه نمایم.
دبیر جشنواره با ابراز خرسندی از حضور هنرمندان استان در بخشهای مختلف مسابقه جشنواره گفت: امیدوارم این عزیزان جوایزی نیز کسب نمایند و این وعده را داد تا امکاناتی فراهم نماید که برگزیدگان استان که موفق به کسب جایزه از سوی داوران شوند آثار بعدی خود را به طور حمایت ۱۰۰ درصدی تولید نمایند.
در ادامه مراسم کورش رضوانی فر هنرمند پیشکسوت موسیقی استان به اجرای دو قطعه موسیقی محلی بویراحمدی با موضوع حماسه ی پرداخت  که با استقبال حاضران مواجه شد.

تقدیر از هنرمند پیشکسوت استان
بخش بعدی مراسم افتتاحیه به تقدیر از هنرمند فیلمساز، استاد و کارگردان استان اختصاص داشت که در این بخش از برنامه لوح تقدیر و هدیه نقدی به این هنرمند اهدا شد.
خسرو حیدری فیلمساز و مدرس انجمن سینمای جوانان ایران که آثار فاخری را در کارنامه هنری خود دارد پس از دریافت لوح گفت: برخود لازم می دانم از هنرمندان استان تقدیر نمایم و امیدواریم با درنظرگرفتن تسهیلات ویژه تر برای جوانان استان امکان شرکت آنان در دوره های آموزشی انجمن مهیا شود.
پایان بخش برنامه جشنواره بازدید از نمایشگاه عکس دنا در دو بخش مسابقه و جنبی بود که شامل ۳۰ عکس از عکاسان استان در بخش جنبی و ۳۶ تک عکس و سه مجموعه در بخش مسابقه بود.
چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان از ۲۱۹ تا ۲۳ تیر ماه با حضور ۱۲ استان البرز، تهران، قزوین، قم، بوشهر، سمنان، مازندران، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری ، اصفهان و همچنین یزد توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهکیلویه و بویراحمد و انجمن سینمای جوانان ایران در یاسوج برگزار می شود./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.