دهه دوم فاطمیه با شبکه تهران

جام جم آنلاین: حدیث یاس، مستند یک روز اعتقاد، برنامه زنده داغ شقایق و… عناوین ویژه برنامه های گروه معارف شبکه تهران به مناسبت فرا رسیدن دهه دوم فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) است که در ایام سوگواری دخت گرامی رسول اکرم (ص) بر روی آنتن می رود.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه تهران، ویژه برنامه «داغ شقایق» عنوان برنامه ای زنده و ترکیبی است که در شامگاه سه شنبه به مدت ۶۰ دقیقه، صبح چهارشنبه به مدت ۹۰ دقیقه و شامگاه چهارشنبه به مدت ۶۰ دقیقه ای در روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه پخش می شود.

این برنامه در برگیرنده بخش هایی چون گزارش از هیات مذهبی سطح شهر و عزاداری های شهروندان در ایام فاطمیه ، مرثیه و روضه خوانی ، گزارش از حرم های عبدالعظیم حسنی (ع) ، امامزاده صالح (ع)، عتبات عالیات، مشهد مقدس است که با حضور کارشناسان مذهبی به تصویر کشیده می شود.

همچنین مستند «یک روز اعتقاد» گزارشی از روند پخت «سمنو» در شهر قم است که این سنت هر ساله در ایام فاطمیه اجرا می شود که در یک فرصت ۱۲ دقیقه ای برای مخاطبان نمایش داده می شود.

علاوه بر این ، ویژه برنامه «سخنرانی مذهبی» که تعداد آن شش برنامه است ، برای دهه دوم ایام فاطمیه و روز شهادت حضرت فاطمه (س) در نظر گرفته شده است.

این برنامه پخش سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین صدیقی ، حجت الاسلام و المسلمین رییسی، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان و حجت الاسلام والمسلمین ثمری است.

«نشان خدا» کار دیگری از گروه معارف است که این برنامه به بررسی فضائل اخلاقی حضرت فاطمه سلام الله علیه با حضور کارشناسان مذهبی همچون آیت الله علوی گرگانی و… در ۱۰ قسمت پنج دقیقه ای می پردازد.

«حدیث یاس» که اشاره ای به سخنان و احادیت حضرت فاطمه (س) و نقل احادیث درباره این بانوی گرامی دارد در ۴۰ قسمت یک دقیقه ای نمایش داده می شود.

مرثیه سرایی و روضه خوانی ، پخش نماهنگ و… از دیگر کارهای در نظر گرفته ویژه ایام سوگواری دخت گرامی رسول اکرم (ص) است که از شبکه تهران در روزهای پنجم و ششم اردیبهشت بر روی آنتن می رود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.