دهکده سلامت تأسیس می‌شود

دهکده سلامت تأسیس می‌شود

سازمان میادین میوه و تره‌بار با هدف ارائه محصولات سالم، گواهی شده و ارگانیک به مصرف‌کنندگان، با قیمت مناسب و برای اولین‌بار در کشور، دهکده سلامت تأسیس می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، معاون بازرگانی و امور اقتصادی سازمان میادین میوه و تره‌بار، با اعلام این مطلب گفت: برپایی این دهکده در واقع در قالب طرحی عنوان شده و در مرحله مکانیابی قرار دارد.

حسین اعرابی با بیان این که در حال حاضر سازمان میادین میوه و تره‌بار در تعدادی از مراکز، غرفه‌های خاصی را برای ارائه محصولات سالم، ارگانیک و گواهی شده در نظر گرفته است، افزود: به تدریج ایجاد چنین غرفه‌هایی در مراکز میدان‌های میوه و تره‌بار گسترش خواهد یافت.

وی با اشاره به ارائه طرح برپایی دهکده سلامت توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار خاطرنشان کرد: با ایجاد این مرکز در کنار توسعه غرفه‌هایی خاص برای فروش محصولات سالم و ارگانیک، شاهد ترویج مصرف این نوع محصولات خواهیم بود.

معاون بازرگانی و امور اقتصادی سازمان میادین میوه و تره‌بار در توضیح تأسیس دهکده سلامت تصریح کرد: بر اساس این طرح، مرکزی با عنوان دهکده سلامت برپا و در آن محصولات باغی، زراعی و پروتئینی سالم، گواهی شده و ارگانیک به مصرف‌کنندگان عرضه خواهد شد.

اعرابی درباره تأثیر تأسیس دهکده سلامت در کاهش قیمت محصولات مورد اشاره ادامه داد: در حال حاضر فروشندگان به‌دلیل کم بودن خرید، این میوه‌ها را به‌صورت دستچین و جداگانه به فروش می‌رسانند که همین یکی از دلایل بالا بودن قیمت محصولات ارگانیک به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: این در حالی است که با راه‌اندازی دهکده سلامت، محصولات ارگانیک باغی، زراعی، پروتئینی و فراوری شده به‌صورت انبوه خریداری و عرضه خواهد شد و در نتیجه فروشنده سود خود را در حجم زیاد محاسبه می‌کند و در نتیجه قیمت کاهش خواهد یافت.

اعرابی از تخفیف اجاره غرفه‌هایی که به فروش محصولات ارگانیک و سالم اختصاص دارند، در میادین میوه و تره‌بار خبر داد و تأکید کرد: با وجود آنکه اجاره غرفه در میادین میوه و تره‌بار، سهم اندکی در قیمت محصول دارد، اما این اقدام نیز قدمی در جهت کاهش حتی اندک قیمت محصولات ارگانیک صورت می‌گیرد.

معاون بازرگانی و امور اقتصادی سازمان میادین میوه و تره‌بار به برپایی جشنواره میوه‌های قرآنی پرداخت و اظهار داشت: این جشنواره نیز مکان مناسبی برای ترویج وآشنایی مصرف‌کنندگان با محصولات سالم خواهد بود.

وی همچنین گفت: سازمان میادین میوه و تره‌بار برنامه‌های گسترده‌ای برای حضور در جشنواره دارد که در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان صورت خواهد گرفت.

اعرابی طرح دهکده سلامت را برآمده از نظرسنجی‌های صورت گرفته در جشنواره‌های مختلف دانست و افزود: در این جشنواره به‌دلیل حضور گسترده مردم، نظرات آنها به‌راحتی جمع‌آوری می‌شود.

معاون بازرگانی و امور اقتصادی سازمان میادین میوه و تره‌بار خاطرنشان کرد: کارشناسان سازمان میادین میوه و تره‌بار در حال بررسی و برنامه‌ریزی دقیق برای بهره‌گیری از پتانسیل جشنواره میوه‌های قرآنی هستند.

گفتنی است، جشنواره میوه‌های قرآنی از تاریخ چهارم تا ۱۴ آبان سال جاری در مصلای تهران برگزار می‌شود./

 

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

N-910723-04

تشکل ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.