ده‌ها فلسطینی در کرانه باختری زخمی شدند

جام جم آنلاین: منابع سازمان هلال احمر فلسطین اعلام کردند که هشت تن از مجروحان در اثر اصابت گلوله‌های مشقی و ۵۵ تن دیگر در اثر خفگی ناشی از شلیک گازهای اشک‌آور توسط سربازان ارتش اسرائیلی آسیب دیده‌اند.

منابع پزشکی شهر «رام‌الله» اعلام کردند که تیم های امداد و نجات و اورژانس این شهر تاکنون ۶۳ تن از مجروحان درگیری‌های جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیستی در نزدیکی زندان «عوفر» واقع در جنوب این شهر را به مراکز درمانی انتقال داده‌اند.

منابع سازمان هلال احمر فلسطین اعلام کردند که هشت تن از مجروحان در اثر اصابت گلوله‌های مشقی و ۵۵ تن دیگر در اثر خفگی ناشی از شلیک گازهای اشک‌آور توسط سربازان ارتش اسرائیلی آسیب دیده‌اند.

گروه‌های مختلف جوانان فلسطینی روز گذشته و پس از برگزاری راهپیمایی اصلی در شهر رام‌الله به مناسبت سالروز فاجعه فلسطین خواستار حرکت به سمت زندان عوفر و درگیری با نظامیان صهیونیستی شده بودند و لاستیک‌های شعله‌ور را به سمت نظامیان اسرائیلی روانه کرده بودند.

در همین راستا، منابع پزشکی فلسطین از زخمی شدن ۲۱ تن در درگیری‌های روی داده در ایست بازرسی «قلندیه» واقع در میان رام‌الله و شهر اشغالی قدس خبر داده و اعلام کرده بودند که هفت تن از این افراد در اثر اصابت گلوله‌های مشقی زخمی شده و برای مداوا به بیمارستان منتقل شده‌اند.

این در حالی است که هزاران تن از اهالی شهر رام‌الله بعدازظهر سه‌شنبه با شرکت در راهپیمایی شصت و چهارمین سالگرد فاجعه فلسطین شعارهای ضد صهیونیستی سر داده و بر پایبندی خود به حق بازگشت آوارگان به وطن فلسطینی و دیگر اصول ملت فلسطین تاکید کردند.

از طرف دیگر، در جریان درگیری‌های نظامیان صهیونیستی با جوانان فلسطینی در نزدیکی ایست‌های بازرسی «بیتونیا» و قلندیه واقع در نزدیکی رام‌الله، چهار تن از نظامیان اسرائیلی هم زخمی شدند.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، دو تن از این نظامیان به طور سطحی و در اثر سنگ پراکنی جوانان فلسطینی در ایست بازرسی بیتونیا زخمی شده و به یکی از درمانگاه‌های صهیونیستی انتقال یافتند.

دو نظامی دیگر نیز در ایست بازرسی قلندیه و در اثر سنگ پراکنی‌های جوانان فلسطینی زخمی شدند و علاوه بر این، فلسطینیان اقدام به آتش زدن لاستیک‌ها و حرکت دادن آنها به سمت نظامیان اسرائیلی کردند.(ایلنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.