دود از کنده بلند می شود

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به حضور فاری الخطیب ستاره کهنه کار تیم لبنان در مسابقات کاپ آسیا پرداخت و تأکید کرد، افزایش سن جلوی این بازیکن را نگرفته است.

 به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، فاری الخطیب ستاره تیم بسکتبال لبنان که سالها نفر اول این تیم بوده با رسیدن به ۳۳ سالگی می توانست بازی های ملی را کنار گذاشته و بازهم تجربه ۳ دوره حضور در جام و رقابت های بین المللی مهم دیگر افتخار کند اما این بازیکن بازهم همراه تیم جوان شده لبنان در مسابقات کاپ آسیا شرکت مرد تا قدرت تیمش حفظ شود. در جام جهانی ۲۰۰۲ لبنان تمام بازی هایش را واگذار کرد اما فادی ۲۳ ساله با میانگین ۶/۱۷ امتیاز و ۲/۶ ریباند در هر بازی توجهان را به خود جلب کرد.
 وی در یک بازی به یادماندنی مقابل ترکیه ۲۸ امتیاز کسب کرد. در سال ۲۰۰۶ ستاره لبنان میانگین ۸/۱۸ امتیاز در هر بازی را ثبت کرد و در یکی از بهترین بازی های دوران ورزشی اش ۲۹ مقابل فرانسه به دست آورد که منجر به پیروزی ۷۴ بر ۷۳ تیمش شد. فادی در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز حضور داشت و با وجود باخت در تمام بازی ها میانگین ۴/۱۵ امتیاز در هر بازی را ثبت کرد. حالا با وجود عبور از ۳۰ سالگی کاپیتان لبنان در بازی های کاپ آسیا نشان می دهد که هنوز هم بخشی از قدرت گذشته خود را حفظ کرده و نیروی محرکه لبنان در تمام بازی های مرحله گروهی بوده است الخطیب در بازی آخر مقدماتی ۳۷ امتیاز و ۱۱ ریباند به نام خود ثبت کرد و در جدول بهترین امتیاز آوران اول شد. گفتنی است، صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان ایرانی در بخش امتیاز آوری رقابت خوبی با فادی الخطیب داشته و با توجه به سیاست جوانگرایی امسال تیم ملی در این جدول از ستاره لبنانی ها عقب ماند اما باید دید در مرحله نیمه نهایی و فینال رقابت این ۲ ستاره آسیایی به چه شکل پیش می رود./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.