دوربین ۴٫۳ التراپیکسل در HTC M7

ممتازنیوز:

big

HTC برای حضوری قدرتمند در بازار اسمارت فون ها نیاز به عرضه محصولاتی متفاوت دارد تا با فروشی قدرتمند بتواند خود را بیشتر در بازار مطرح نماید. اسمارت فون HTC M7 ممکن است بتواند این کار را برای اچ تی سی انجام دهد.

براساس گزارشی که امروز منتشر شد به نظر می رسد که اچ تی سی در این محصول خود از دوربین های ۱۳ مگاپیکسلی رایج استفاده نخواهد کرد، بلکه از یک طراحی جدید در بخش دوربین که به اصطلاح به آن ultrapixels می گویند، استفاده خواهد کرد. این ساختار بسیار شبیه به سنسورهای Foveon X3 شرکت Sigma است.

در سنسورهای سنتی از یک فیلتر Bayer استفاده می شود، پس هر پیکسل تنها می تواند یک رنگ را ثبت کند. این بدان معناست که یک تصویر ۱۳ مگاپیکسلی که با استفاده از سنسورهای سنتی و رایج گرفته شده دارای ۶.۵ میلیون پیکسل سبز رنگ، ۳.۲ میلیون آبی و ۳.۲ میلیون پیکسل قرمز است، پس تصویر نهایی دارای سه رنگ در هر پیکسل خواهد بود.

اما سنسوری که قرار است در HTC M7 مورد استفاده قرار گیرد دارای سه لایه از پیکسل های stacked یا برروی هم انباشته خواهد بود که هر لایه یکی از رنگ های اصلی را ثبت می کند. هر لایه دارای ۴.۳ میلیون پیکسل خواهد بود، پس هر ultrapixel یک مقدار اندازه گیری شده واقعی از سه لایه را ترکیب خواهد کرد (نتیجه کار تصاویری با کیفیت تر و واقعی تر است).

این تقریبا شبیه به کاری است که شرکت نوکیا با PureView برروی نوکیا ۸۰۸ انجام داد. سنسور آن هنوز هم از ماتریکس Bayer استفاده می کند که به لطف رزولوشن بسیار زیاد سنسور، هر پیکسل از تصویر نهایی نتیجه ای فوق العاده در بر دارد.

مطمئنا نتیجه کار وجود یک دوربین بسیار جالب در این اسمارت فون خواهد بود. قرار است در تاریخ ۱۹ فوریه اسمارت فون HTC M7 معرفی شود. باید دید آیا این اسمارت فون با دوربین ۴.۳ التراپیکسل معرفی می شود یا ۱۳ مگاپیکسل.

gsmarena


PCWAR.COM | News and Reviews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.