دوره‌ی تازه فصلنامه‌ی «شعر» به زودی منتشر می‌شود

۳۱اردیبهشت،

دوره‌ی تازه فصلنامه‌ی تخصّصی «شعر» حوزه‌ی هنری، با مدیرمسؤولی محسن مؤمنی شریف و سردبیری علیرضا قزوه منتشر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه‌ی هنری، مجله‌ی «شعر» که از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۸ به سردبیری هادی سعیدی کیاسری، محمّدرضا ترکی و مصطفی محدّثی خراسانی منتشر می‌شد، به زودی انتشار یافتن دوره‌ی تازه خود را با سردبیری علیرضا قزوه از سر خواهد گرفت. 
محمّدجواد آسمان ـ دبیر تحریریه‌ی این فصلنامه‌ ـ در خصوص چاپ و انتشار یافتن دوره‌ی تازه فصل‌نامه‌ی «شعر» حوزه‌ی هنری گفت: مجلّه‌ی شعر که در دو دهه‌ی قبل یکی از موفّق‌ترین مجلّات ادبی کشور بوده است، به زودی انتشار یافتن خود را به صورت فصلنامه از سر خواهد گرفت.
محمّدجواد آسمان دربارهٔ‌ی وجوه اشتراک و تمایز این دوره از مجلّه‌ی «شعر» در مقایسه با دوره‌های پیشین گفت: در دوران کار هرکدام از سردبیران محترم قبل، نقاط قوّتی به چشم می‌خورد و ما نیز تلاش خواهیم کرد همان خطوط اصلی را ادامه دهیم. البتّه تغییرات کیفی و کمّی در دوره‌ی تازه این مجلّه، چشمگیر خواهد بود.
آسمان در خصوص سرفصل‌ها و محتوای دوره‌ی تازه مجله‌ی «شعر» افزود: هر مطلبی که نسبتی با شعر و شاعران داشته باشد، به شرط وزین بودن و علمی بودن، در مجلّه‌ی شعر نیز جایگاه خواهد داشت. ما از آثار شاعران خوب کشور و مقالات و نقدهای ادبی صاحب‌نظران دانشگاهی و غیردانشگاهی استقبال می‌کنیم.  
وی با اشاره به اینکه مطالب مجله‌ی «شعر» محدود به زمان و جغرافیای خاصی نخواهد بود، گفت: ما علاوه بر شعر سرآمدان شعر کهن فارسی، از آثار شاعران سرشناس معاصر ـ از طیف‌های گوناگون ـ و نیز شعر بومی اقوام ایرانی (ترکی، کردی، لری، بختیاری، بلوچی، ، گیلکی و…) بهره خواهیم برد و شعر شاعران پارسی‌سرای کشورهای دیگر را نیز رصد خواهیم کرد.
آسمان افزود: علاوه بر این، بخش شعر جهان این مجله، زیر نظر مترجمان برجسته نظیر آقای موسی بیدج و آقای محسن کریمی راهجردی اداره خواهد شد.
آسمان با اشاره به واقعه‌ی دردناک درگذشت استاد محمّد قهرمان افزود: از دو ماه قبل، بنا را بر این گذاشته بودیم که برای پاسداشت استاد محمّد قهرمان، ویژه‌نامه‌ی شماره‌ی اول مجله‌ی شعر را به ایشان اختصاص دهیم. حالا با درگذشت این شاعر بزرگ و پژوهشگر بی‌بدیل، لزوم این کار بیشتر حس می‌شود. زنده‌یاد قهرمان، حقّ بزرگی به گردن شعر فاخر معاصر و تتبّعات ادبی اصیل روزگار ما داشتند و دارند.  
شاعران، منتقدان ادبی و صاحب‌نظران اهل قلم، می‌توانند آثار خود را (اعم از شعر، مقاله‌ی مرتبط با شعر، نقد شعر و نقد کتاب شعر) برای چاپ در اولین شماره از دوره‌ی تازه مجله‌ی شعر، به ایمیل این مجله (POEM_MAGAZINE@YAHOO.COM) ارسال نموده یا در قالب لوح فشرده به نشانی «تهران، خیابان سمیه، بین حافظ و نجات‌اللّهی، حوزه‌ی هنری، طبقه‌ی پنجم، دفتر مجله‌ی شعر» پست کنند. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.