دوره دکتری زیست شناسی دریا بازنگری شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

دوره های دکتری زیست شناسی دریا و کارشناسی ارشد زیست شناسی دریا در کمیته علوم زیستی بازنگری شد.

وحید چگینی، رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی خبرنگاران گفت: برنامه های مصوب شده در سال قبل در کمیته علوم زیستی دریایی عبارتند از کارشناسی ارشد زیست فناوری دریا، کارشناسی ارشد محیط زیست دریا، کارشناسی اقیانوس شناسی دریا و دکتری شیلات (تکثیر و پرورش آبزیان دریایی بوده است.

وی به برنامه های بازنگری شده در کمیته علوم زیستی دریا اشاره نمود و افزود: دوره های کارشناسی زیست شناسی دریا، دوره های کارشناسی ارشد زیست شناسی دریا و دوره های دکتری زیست شناسی دریا از جمله برنامه های بازنگری شده است.

چگینی در خصوص برنامه های پیش بینی شده آینده نزدیک در مقطع دکترا اظهار داشت: گرایش های دکتری زیست فناوری دریا، دکتری ایمنی زیستی دریا، دکتری زیست آسیب شناسی دریا از جمله برنامه های پیش بینی شده در آینده نزدیک در مقطع دکتری است.

چگینی در ادامه به برنامه های پیش بینی شده در آینده نزدیک مقطع کارشناسی  ارشد اشاره نمود و اظهار داشت: فیزیولوژی آبزیان، ایمنی زیستی دریا و اکولوژی مولکولی از جمله برنامه های پیش بینی شده در آینده نزدیک در مقطع کارشناسی ارشد است.

چگینی در ادامه گفت: گروه علوم و فنون دریا یکی از گروههای برنامه ریزی آموزش عالی وابسته به دفتر گسترش آموزش عالی است که در تاریخ ۲۵ دی ماه سال ۸۶ تشکیل و بعد از تشکیل کمیته علوم و فنون دریا این کمیته ارتقا و دبیرخانه آن در موسسه ملی اقیانوس شناسی مستقر شد.

وی افزود: بررسی برنامه های آموزشی ارسالی از سوی دانشگاهها ، پژوهشگاهها و ارگان های دریایی، بررسی پرونده های علمی متقاضیان استخدام در شاخه های وابسته دریایی، ارائه برنامه درسی برای ایجاد رشته های تازه دریایی با توجه ویژه به رشته های بین رشته ای و بازنگری برنامه های درسی مصوب پیشی در همه شاخه های علوم و فنون دریایی از جمله اهداف این گروه به شمار می‌آید./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.