دوره های آموزش پیشرفته مقابله با زلزله در قلب پایتخت

۲۳اردیبهشت،

دبیر ستاد بحران شهرداری منطقه ۶ از طرح گسترده آموزش مدیریت بحران، کمک های اولیه و آتش نشانی در منازل مسکونی، ادارات و سازمان ها و مدارس منطقه خبر داد.

خسروانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در راستای آموزش شهروندان در مواجهه با بلایا و حوادث طبیعی و همچنین آگاهی بخشی، برنامه ریزی صحیح و مداخله پیش از وقوع شهروندان در جهت کاهش میزان خسارات جانی و مالی و نیز توانمندسازی شهروندان در مواجهه با حوادث غیرمترقبه ستاد بحران شهرداری اقدام به آموزش های بحران، کمک های اولیه و آتش نشانی در سطح منطقه می کند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های در حال اجرا در این راستا تصریح کرد: به منظور توانمندسازی شهروندان در مواجهه با زلزله، مهار آتش سوزی، شناسایی اماکن پرخطر و امن ترین مکان برای اسکان با مراجعه به منازل مسکونی بیش از ۵۰۰ نفر از شهروندان و نیز ادارات و سازمان ها از جمله سازمان فنی و مهندسی با ۱۰ ساعت آموزش و بیش از ۲ هزار نفر در سینماها، بیمارستان ها و بیش از هزار نفر در هتل ها به آموزش شهروندان پرداخته می گردد.

خسروانی خاطر نشان کرد: شهروندان منطقه علاوه بر آموزش، با تجهیزات و وسایل مخصوص کمک های اولیه، امداد و نجات و ماموریت های آتش نشانی آشنا و با عضویت در گروه واکنش اضطراری به نام دوام دوره های آموزش پیش رفته را فرا می گیرند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.