دور جدید مذاکرات ایران و آژانس در ‘چهار راه دیپلماتیک’ وین

‘علی اصغر سلطانیه’ سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در وین تصریح کرد که مذاکرات ایران و آژانس ساعت ۱۰ صبح امروز در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در وین آغاز خواهد شد.

نمایندگی ایران در وین در کنار سفارت ایران و در محلی واقع شده است که به ‘ˈچهار راه دیپلماتیک وین’ˈ مشهور است.

علت این نامگذاری آن است که در این منطقه علاوه بر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران و سفارت ایران، سفارتخانه‌های روسیه، آلمان، چین، انگلیس، ایتالیا و نروژ در آن واقع است.

در این دور از مذاکرات علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان رییس تیم مذاکره‌کننده ایران با آژانس که اشراف کاملی به موضوع هسته ای دارد با هرمان ناکارتس معاون مدیرکل و رییس تیم مذاکره کننده آژانس ، به گفت و گو خواهند پرداخت.

سلطانیه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در وین تاکید کرد که این دور از مذاکرات ایران و آژانس یک روزه خواهد بود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام کرده که قرار است مقامات آژانس با هیات ایرانی درخصوص رویکرد ساختاری نسبت به حل و فصل مسائل باقیمانده مربوط به برنامه هسته ای ایران گفت وگو کنند.

طبق این بیانیه، در تیم آژانس بین المللی انرژی اتمی علاوه بر هرمان ناکارتس معاون مدیرکل آژانس در امورپادمان ها ، ماریانو گروسی دستیار مدیرکل آژانس حضور دارد.

اروپام** ۱۳۴۴**۱۰۸۰** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۸۹۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.