دوستی های آتشین در روزهای پر التهاب نوجوانی – اخبار اجتماعی

یکی از نیازهای اساسی زندگی انسان تعامل و ارتباط با دیگران است دوست برای نوجوان از اهمیت زیادی برخوردار است که بخش مهمی از زندگی آنها را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز،  انسان موجودی اجتماعی است و زندگی در تنهایی و انزوار امکان پذیر نیست ویکی از مسایلی که باعث به وجود آمدن روابط اجتماعی می شود آداب و معاشرت با افراد است که بخشی از این افراد را دوستان تشکیل می دهند.
نوجوان در دوستی  پیر وعواطف و احساسات هستند و یکی از عوامل مهم در این دوره  شکل گیری رفتارها،  افکار ، نگرش ها ، احساسات ، آرزوها به طور کلی شخصیت نوجوانان ارتباط با دوستان وهم سن وسالان است.
دوستی در دوره نوجوانی  بیش تر سطحی و کم تر عمیق است با این حال شدت دوستی و وابستگی به حدی است که نوجوان خانواده خود را رها می کند و برای دوست خود جانش را فدا می نماید و گاهی این تنهایی نوجوان باعث شده تا خود را درارتباط با گروه همسالان قرار دهد.
حیدری روانشناس در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ دوستی نوجوانان برای والدین نگران کننده و آنها می ترسند که فرزندانشان با دوستان بد ارتباط برقرار کرده ولی دوستان برای نوجوانان از اهمیت خاصی برخوردارند و آنان را در یادگیری  مهارت های اجتماعی و ارتباطی کمک می کند.
 وی ادامه داد:  نوجوانان  تمایل فراوانی برای صحبت کردن باوالدین خود دارند والدین باید با فرزندانشان  همانند یک دوست بوده و فرصت لازم را برای  صحبت کردن را به آنها بدهند گاهی سکوت والدین باعث شده که نوجوان برای کسب اطلاع سراغ منابع اطلاعاتی ناقص برود و با مشکلاتی مواجه شوند.
حیدری تصریح کرد: والدین باید فعالیت های را که فرزندانشان دوست دارند را ترتیب داده و آنها را در اجتماع  فعال تر کرده و داشتن برنامه  صحیح برای سرگرم کردن بهترین راهی که میتوان فرزندان را از دوستان دو رنگه داشت، باید دانست که دوستان ناباب تاثیر خود را روی آنها می گذارد.
وی اظهار داشت:  در میان تعداد زیادی از نوجوانان در سن پایین ارتباط با جنس مخالف زیاد دیده شده آنها برای پیدا کردن دوست از جنس مخالف برای دوستانشان احساس مسئولیت می کنند و دراین چرخه  آنان را به طرف بروز رفتار هایی سوق می دهد که گاه به لحاظ اجتماعی  و اخلاقی ناپسند است و مشکلاتی برای خانواده و جامعه ایجادخواهد کرد که جبران آنها به سادگی امکان پذیر نیست./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.