دوست صمیمی کفاشیان صندلی ریاست را پس می گیرد؟/ ین همام تبرئه شد

دادگاه حکمیت ورزش امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل عدم وجود مستندات کافی درباره اتهام محمد بن همام، رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا به گرفتن رشوه، وی را از اتهام رشوه‌گیری و محرومیت مادام العمر از حضور در فعالیت‌های ورزشی تبرئه کرد.

CAS امروز اعلام کرد: پس از بررسی تحقیقات خود درباره پرونده‌ پرداخت رشوه از سوی بن همام به روسای برخی فدراسیون‌های فوتبال از جمله فدراسیون فوتبال ترینیداد و توباگو که با شکایت “سپ بلاتر” از رئیس سابق AFC همراه شده بود، بن همام را تبرئه کرد.

در لایحه اتهام تقدیم شده علیه بن همام، “ژان وارنر” که از مسئولان سابق ارشد فیفا به شمار می‌آمد، اذعان کرده بود که بن همام در یکی از سخنرانی‌های خود مقابل تیم‌های ورزشی شرکت کننده در مسابقات ظروفی به عنوان هدایای ورزشی به آنها به عنوان هدیه پیشکش کرده که درون هر یک از آنها ۴۰ هزار دلار بود.

پس از آن “جک پلازر”، یکی از اعضای فیفا در ۵ می ۲۰۱۱ وکیلی را جهت تحقیق درباره این ظروف و ماجرای ۴۰ هزار دلار منصوب کرد که او هم نتایج تحقیق خود را در یک گزارش به ایفا ارائه داد.

پلازر در گزارش خود به وجود برخی دلایل مبنی بر داده شدن مبالغی مالی به عنوان رشوه از سوی بن همام به برخی تیم‌ها برای خرید آرا آنها جهت پیروزی در انتخاب ریاست فدراسیون فوتبال آسیا اشاره شده بود.

به دنبال این گزارش بود که کمیته اخلاقی وابسته به فیفا دستور ممانعت از شرکت بن همام در تمام فعالیت‌های ورزشی را صادر کرد.

البته  مسئولان فیفا اعلام کردند به این رای اعتراض می کنند

۴۱۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.