دوقلوها مانند هم لباس بپوشند یا متفاوت؟

فروردین ۱۴۰۳

با وجود اختلاف نظرهای جزئی در ذهن تمام اشخاص جا افتاده است که دوقلوهای یکسان باید همانند هم لباس بپوشند اما واقعیت امر خلاف این عقیده را اثبات می کند.

به گزارش خبرنگار علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بسیار از روان شناسان معتقدند والدینی  که لباس های متفاوت بر تن فرزندان دوقلوی خود می کنند بر شخصیت های فردی و تفاوت آن ها تاثیر دارند.

بسیاری از نوزادان دوقلو علاقه دارند تا مانند هم لباس بپوشند اما والدین باید به این نکته توجه کنند که لباس پوشیدن یکسان سبب شکل گیری شخصیتی یکسان در فرزندانشان می گردد.

البته بسیاری از خانواده ها به سببی آن که وقت کمری را برای فرزندان خود صرف می کنند سعی می کنند تا همانند هم برای کودکانشان لباس خریداری کنند در این شکی نیست که لباس پوشیدن هماهنگی دوقلوها سبب جذاب تر شدن آن ها می گردد اما ادامه ی این روند سبب می گردد تا شخصیت آن ها مانند هم شود و در انجام کارهایشان از یکدیگر تقلید کنند و الگو بگیرند.

دوقلوها باید بدانند آن ها مکمل هم می باشند و اثر هر کدام از آن ها رفتار ناپسندی داشت دیگری به او یاد بدهد و رفتار او را اصلاح کند.

روان شناسان به والدین پیشنهاد می کنند :سعی کنید با گذاشتن وقت برای فرزندان دوقلوی خود و با پوشاندن متفاوت لباس ها گاهی از هم آن ها را تا حدودی از هم متمایز کنید البته این کار همیشه لازم نیست و والدین با تربیت اصولی هم می توانند شخصیت دوقلوهایشان را از هم متمایز کنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.