دوقلوی مریخ‌نورد هوشمند ناسا ساخته می‌شود

۱۵م آذر ،

ناسا یک سال پس از مشکلات مالی که منجر به متوقف شدن یکی از پروژه‌هایش به سوی مریخ شد، اکنون اعلام کرده قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ دوقلوی مریخ‌نورد کنجکاوی را به سیاره سرخ ارسال کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از اسپیس، این مریخ‌نورد تازه نسخه‌ای مشابه با کنجکاوی خواهد بود، کاوشگری به اندازه یک خودرو که انرژی خود را از انرژی اتمی تامین می‌کند و در تاریخ ۶ آگوست ۲۰۱۲ درجستجوی یافتن مناطقی از مریخ که امکان پشتیبانی از حیات میکروبی را دارند بر روی مریخ فرود آمد.

ناسا با استفاده از طراحی مشابه و قطعات یدکی کنجکاوی می‌تواند در حدود یک میلیارد دلار از هرینه ساخت دوقلوی کنجکاوی بکاهد. ناسا هنوز دربارهٔ اینکه دوقلوی کنجکاوی کجا فرود خواهد آمد و چه تجهیزاتی به همراه خواهد داشت توضیحی ارائه نکرده است.

قرار است مدت زمان دو و نیم ساله ماموریت کنجکاوی که تا کنون چهار ماه از آن قبل است، به پنج سال افزایش پیدا کند. قرار است تمامی تجهیزات دوقلوی کنجکاوی از قبیل سیستم فرود و بدنه آن بر اساس طراحی کنجکاوی ۲٫۵ میلیارد دلاری ساخته شود.

این کاوشگر تازه باید در سال ۲۰۲۰ تکمیل شده و آماده نمونه‌برداری از سطح مریخ و بازگرداندن نمونه‌ها به زمین باشد، کاری که بسیاری از دانشمندان از آن به عنوان بهترین راه برای جستجوی نشانه‌های حیات بر روی سیاره مریخ نام می‌برند.

برنامه ناسا برای سال ۲۰۲۰ برای پرتاب این کاوشگر تازه سبب می‌شود ناسا فرصت کافی برای مشارکت در دو پروژه مریخی اروپایی را نیز در سالها ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ داشته باشد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.