دولت آمریکا فرستندگان پیامک‌های ناخواسته را به دادگاه برد

۱فروردین ۱۳،

 

"کمیسیون فدرال بازرگانی آمریکا"(FTC) تعدادی از اشخاصی که با ارسال پیامک‌های ناخواسته به کاربران آن‌ها را به بهانه دریافت کارت‌های هدیه رایگان به پایگاه اینترنتی‌های اینترنتی تقلبی هدایت می‌کردند، متهم کرد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کمیسیون بازرگانی آمریکا در ۸ پرونده مجزایی که به دادگاه عالی این کشور ارایه داده بود ۲۹ نفر را که بیش از ۱۸۰ میلیون پیامک ناخواسته به کاربران فرستاده بودند متهم کرد و توضیح داد که بیشتر این کاربران برای دریافت پیامک‌های متهمان یاد شده مجبور به پرداخت هزینه بوده‌اند.
پیامک‌های ارسال شده از سوی این اشخاص اعلام می‌داشت که کاربران می‌توانند جوایز یا هدایای رایگان از جمله کارت‌های هدیه به ارزش ۱۰۰۰ دلار برای خرید از فروشگاه‌های معتبری چون Best Bye، Walmart و Target را در اختیار بگیرند. 
کاربرانی که روی لینک موجود در این پیامک‌ها کلیک می‌کردند، خود را داخل یک فرآیند پیچیده و طولانی می‌دیدند که در نهایت از آن‌ها درخواست می‌شد اطلاعات شخصی و حساس خود را وارد کنند و موافقت خود برای دریافت کارت‌های هدیه رایگان اعلام نمایند.
"چارلز ای. هاروود"(Charles A. Harwood) سرپرست دفتر حمایت از مشتریان در کمیسیون بازرگانی آمریکا گفت: «بیانیه امروز اعلام می‌دارد که بازی برای بازیکنانی که میلیون‌ها پیامک ناخواسته به کاربران منتشر کرده‌اند تمام شده است».
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.