دولت اردن رسماً استعفا داد

منابع آگاه در اردن اعلام کردند که دولت این کشور استعفای خود را به پادشاه اردن ارائه داده و قرار است امروز (چهارشنبه) این مساله به طور رسمی اعلام شود.

به گزارش روزنامه اماراتی الخلیج، منابع آگاه اردنی اعلام کردند دولت فایز الطراونه، نخست‌وزیر اردن استعفای خود را به ملک عبدالله دوم پادشاه این کشور ارائه کرده است و قرار است که امروز رسما استعفای دولت این کشور اعلام شود.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند که فایز الطراونه اخیرا در نشست خود با کابینه اردن به اعضای این کابینه اعلام کرده است که این آخرین دیدار وی با آنها و از آنها خواسته تا زمان صدور دستوری از سوی پادشاه اردن مبنی بر برکناری دولت تصمیمات مهمی را اتخاذ نکنند.

الطراونه همچنین نشست خود به اعضای کابینه اردن تاکید کرده است که این جلسه آخرین جلسه کابینه است. این در حالی است که سمیح المعایطه، وزیر امور اطلاع رسانی اردن خبر درخواست الطراونه برای استعفای گروهی را تکذیب کرده است.

برخی از منابع اردنی معتقدند که استعفای دولت این کشور به اصلاحات قانون اساسی ارتباط دارد.

از سوی دیگر گروه‌های مخالف اردنی نیز نسبت به افزایش قیمت کالاها در این کشور هشدار دادند.

جبهه ملی اصلاحات که از جمله گروه‌های مخالف اردن است در این خصوص اعلام کرد: رسیدن به بودجه‌ای هماهنگ و نیز حل کمبود بودجه نباید باعث سخت‌تر شدن زندگی مردم باشد بلکه باید برای حل و فصل این مسائل دنبال گزینه‌های دیگری بود تا بتوان بدون ضربه زدن به اقشار کم درآمد جامعه بتوان کمبود بودجه را جبران کرد.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.