دولت اردوغان بازیچه است

جام جم آنلاین: مطبوعات ترکیه با انتقاد از سیاستهای دولت اردوغان در قبال تحولات سوریه،آنکاررا بازیچه اهداف نظام سرمایه داری جهانخوار نامیدند.

روزنامه ملی گازته در این خصوص نوشت:حکومت حزب عدالت و توسعه، به خاطر اهداف سرمایه داری جهانخوار، هواپیمای نظامی را به سوریه می فرستد و وقتی همان ها هواپیما را مورد هدف قرار می دهند و سرنگون می‌سازند، می گوید: «اعلان جنگ نماییم.» یعنی دولت بازیچه دست سرمایه داری قرار گرفته است.

همچنین روزنامه حابر تورک با تاکید بر اینکه حادثه بمب‌ در سوریه یک عملیات تروریستی بود به انتقاد از عملکرد دولت ترکیه پرداخت و نوشت:اگر تلاش های ترکیه، طبق ادعایش در راستای صدور دموکراسی و حقوق بشر، به ویژه در سوریه، واقعاً دلسوزانه است، انفجار مذکور را باید یک عمل تروریستی تلقی نماید و آن را محکوم نماید.

این روزنامه با اشاره به اینکه یک کشور متمدن، هیچ گاه حادثه تروریستی را تأیید نمی کند افزود: ترکیه اگر در قبال عملیات تروریستی در کشوری همسایه، که حتی با آن مشکلاتی نیز دارد، واکنش عمل نشان ندهد، در وضعیتی قرار خواهد گرفت که استفاده از ترور به عنوان ابزاری در مخالفت با رژیم را مورد تأیید قرار خواهد داد.

تحلیل شخصیت نصرالله

پس از شکست صهیونیست ها در جنگ ۳۳ روزه، سران این رژیم با تشکیل کمیته ای ۱۵ نفره از متخصصان رشته‏ هاى مختلف، به تحلیل ابعاد شخصیتى سید حسن نصر الله  به عنوان مهمترین برگ برنده حزب الله پرداختند.

به گزارش ممتازنیوز، نتایج کار چند ماهه اعضاى این گروه نشان می دهد که وى بسیار شجاع، فهیم،هوشمند و در عین حال یکی از بزرگترین اسرار حزب الله لبنان است . ما هرگز نشانه‏ هاى ترس از مرگ و استیصال را در چهره او ندیدیم.او معتقد است که آینده منطقه از آن حزب الله است و آنها باید براى چالش‏هایى که فرارویشان قرار دارد، آماده باشند.

خاتمی:شان هاشمی حفظ شود

خاتمی در واکنش به مواضع خوئینی ها علیه هاشمی گفته است:”حرمت و شان هاشمی رفسنجانی را همه ما باید لحاظ کنیم.دلسوزی هاشمی برای اصلاحات بر هیچ کسی پوشیده نیست.من یقین دارم هاشمی از منتقدانی که در میان دوم خردادی ها دارد نسبت به سرنوشت اصلاحات دلسوزتر است.”

موسوی خوئینی ها در جمع گروهی از اصلاح طلبان با انتقاد از مواضع هاشمی رفسنجانی گفته است:” من او را نه اصلاح طلب می دانم و نه دلسوز اصلاح طلبان. او دنبال مقاصد خود است. هاشمی با نظام یک بازی مشترک را علیه اصلاح طلبان آغاز کرده است.”

حزب‌الله تروریست نیست

اتحادیه اروپا درخواست رژیم اسرائیل، مبنی بر قرار گرفتن نام حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی این اتحادیه را رد کرد. به گفته وزیر خارجه قبرس که کشورش رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپاست کشورهای اروپایی چنین مسأله‌ای را نپذیرفته‌اند.
 
خبرگزاری فرانسه به نقل از اتحادیه اروپا اعلام کرد، درخواست اسرائیل مبنی بر قرار گرفتن نام گروه حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی این اتحادیه را رد کرده است.
 
بنا بر این گزارش، این درخواست از سوی «آویگدور لیبرمن»، وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اتحادیه اروپا فرستاده شده بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.