دولت باید صنف پزشکی را به رسمیت بشناسد

فروردین ۱۴۰۳

تعیین تعرفه‌های پزشکی باید به سازمان نظام پزشکی محول شود و صنف پزشکی به رسمیت شناخته شود چراکه غیر واقعی بودن تعرف‌های پزشکی آسیب جدی به قشر ضعیف جامعه وارد می‌آورد.

خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دولت باید صنف پزشکی را به رسمیت بشناسد، افزود: هم اکنون تعرفه‌های پزشکی تعیین شده غیر واقعی می باشند و بدون در نظر گرفتن هزینه تهیه تجهیزات پزشکی و اجاره مطب‌ها تعیین شده به پزشکان تحمیل میشود.

وی در ادامه در انتقاد به حذف تسهیلات ویژه به پزشکان خاطر نشان کرد: در قبل پزشکان از تسهیلاتی از جمله طرح ترافیک، بنزین بیشتر و … بهره مند می‌شدند که هم اکنون ارائه این خدمات به جامعه پزشکی نیز حذف شده است.

همچنین، در سال‌های قبل قرار براین شده بود تعرفه‌های پزشکی از سوی سازمان نظام پزشکی صورت بگیرد که بعد از مدتی هیات دولت مصوبه مجلس شورای اسلامی که به این مهم تاکید داشت را وتو کرده و این اختیار را به وزارت بهداشت و درمان داد.

صداقت پیشه یادآور شد: اختیار تعرفه‌های پزشکی باید به سازمان نظام پزشکی داده شود چراکه ناهماهنگی ویزیت‌ها به سبب واقعی نبودن تعرفه‌های پزشکی آسیب جدی به قشر ضعیف جامعه وارد کرده و بیمارستان‌های دولتی را نیز در معرض ورشکستگی قرار می‌دهد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.