دولت با انگیزه و شتاب اولیه به خدمتگزاری ادامه خواهد داد

دکتر احمدی نژاد در مراسم تودیع و معارفه چهار تن از معاونین رییس جمهوری:

ریس جمهور: در دولت محوریت و اصالت با خدمت و کار است و این دولت خدمت را امری پیوسته می داند که با جابجایی ها خدشه و توقفی در آن ایجاد نمی شود.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه چهار تن از معاونین رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای خدمتگذاری تشکیل شده است و ارزش پست‌ها و عناوین به خدمت کردن است، گفت: در دولت محوریت و اصالت با خدمت و کار است و این دولت خدمت را امری پیوسته می‌داند که با جابجایی‌ها خدشه و توقفی در آن ایجاد نمی‌شود .

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه انتخاب مسئولین در جمهوری اسلامی از سوی مردم به منظور تنظیم امور، ایجاد هماهنگی و افزایش سرعت حرکت پیشرفت ملت است، افزود: اقتضائات اداره حکومت نباید مانع و عاملی بازدارنده در مسیر حرکت ملت باشد.

رییس‌جمهور تصریح کرد: این دولت، روز اول و آخرش یکی است و با محور قراردادن اصل خدمت با همان نشاط و نیرویی که سرکار آمد تا روز آخر به کار ادامه خواهد داد، چرا که سستی و تعلل در عرصه خدمت رسانی را به هیچ بهانه‌ای نمی پذیرد و معتقد است این خصایص شایسته نیروهای متصل به انقلاب نیست.

وی ادامه داد: دولت به ویژه امسال که دشمنان همه توان خود را برای القای این دروغ که فشارها و بداخلاقی‌های آنان جمهوری اسلامی را تحت تاثیر قرار داده است، با توان مضاعف و تا آخرین ثانیه وظیفه خدمتگزاری خود را به نحو احسن انجام خواهد داد و امانتی را که ملت به او سپرده محکم و استوار صیانت خواهد کرد.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با تشکر از خدمات معاونین خود در مناصب قبلی گفت: برخی می‌گویند چرا دولت در سال آخر مسئولیتش به فکر ایجاد معاونت اجرای قانون اساسی افتاده است و بنده در پاسخ می‌گویم که اتفاقاً این بهترین زمان برای چنین اقدامی بود، چرا که اگر در سال اول روی کار آمدن دولت این معاونت ایجاد می شد، این شائبه پیش می آمد که این اقدام برای منافع خود دولت انجام شده است در حالی که امروز این شائبه وجود ندارد و برای همه آشکار است که چنین اقدامی برای مصالح نظام و کشور انجام شده است .

دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی باید با همکاری هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی و با کمک گرفتن از حقوقدانان صاحب نظر اشکالات را اصلاح، قوانین و مقررات را روان و شفاف، عوامل ایجاد اصطکاک را رفع و مرزهای خلط شده وظایف و اختیارات را اصلاح کنند.

رییس‌جمهور در ادامه به مسئولیت‌های معاونین امور مجلس در ریاست جمهوری و وزارتخانه‌ها اشاره و تصریح کرد: همه مسئولان در جمهوری اسلامی با یکدیگر برادرند و امور کشور بر اساس نظم و قانون مستقر و پایدار، پیشرفت می‌کند و اگر خلاف این باشد کشور خسارت می‌بیند.

دکتر احمدی‌نژاد اضافه کرد: مسئولیت معاونین پارلمانی کمک به نمایندگان برای تصمیم‌گیری‌های دقیق و کلان برای کل کشور و باید به این نکته واقف باشند که مصالح عالی کشور منوط به حرکت، روی مرز قانون است.

رییس‌جمهور در تشریح وظایف معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، گفت: امور اداری و استخدامی کل کشور، تحت نظر این معاونت است و این تفسیر که گفته شود این معاونت فقط رتق و فتق امور اداری و نیروی انسانی ریاست جمهوری را بر عهده دارد، تفسیر صحیحی نیست.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، باید ابتدا روندها را اصلاح کرده و سپس در همه بخش‌ها، روال کار در بخش نیروی انسانی را کوتاه، بهینه، کم هزینه، شفاف و روشن کند و قواعدی یکسان را درباره مدیریت منابع و نیروی انسانی در همه دستگاه‌ها و قوا اعمال نماید.

رییس‌جمهور در ادامه از معاون جدید برنامه ریزی و نظارت راهبردی خود خواست، دقت در توزیع منابع و تخصیص‌های مالی را سر لوحه کار خود قرار داده و شیب تخصیص ها در بودجه را به سوی پروژه‌های عمرانی و صرفه جویی در هزینه‌های جاری را ملاک عمل قرار دهند.

رییس‌جمهور با دقیق توصیف کردن ابزارهای نظارتی در اختیار معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی تاکید کرد: باید در تخصیص‌ها از بودجه، نهایت دقت و نظارت اعمال شود.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: خوب است امروز به بهانه این مراسم یک بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی، تجدید عهد کنیم و در سالی که دشمنان تمام توان خود را برای ضربه زدن به کشور بسیج کرده‌اند آنان را مایوس کرده و عهد کنیم تا با همان نشاط روز آغاز به کار تا لحظه آخر از امانت ملت صیانت کنیم.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: این راهی است که امام راحل به روی ملت ایران گشود و این دولت چنانکه در خیلی از امور عادی خرق عادت کرد، ان شاءالله و به فضل خدا در این عادت ناپسند نیز که کارها چندین ماه قبل و بعد از انتخابات معطل بماند نیز خرق عادت خواهد کرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.