دولت به جای حل مشکلات بیانیه سیاسی می‌دهد

جام جم آنلاین: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم شورای اسلامی گفت: دولت به جای اینکه مشکلات شهرداری ها را بررسی و حل کند؛ بیانیه سیاسی بر علیه شهرداری می دهد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، حجت الاسلام سید محمدمهدی پورفاطمی گفت: واقعه سیلابی که در تهران رخ داد یک حادثه غیر مترقبه بود که با این حال شهرداری آمادگی کافی برای برخورد و مقابله با آن را داشت.

وی افزود: حوادث غیر مترقبه زیادی ممکن است اتفاق بیفتد که نمونه آن بارندگی های شدید، زلزله، سیل و… است که کلانشهرها گستره آسیب پذیری بیشتری دارند. با این حال در موارد متعدد شاهد آمادگی کافی و کامل شهرداری تهران بودیم.

حجت الاسلام پورفاطمی خاطرنشان کرد: بارها برف سنگینی در کشور داشتیم که تهران هم شامل شهرهایی بوده که در این گستره قرار داشتند. تفاوت تهران با دیگر شهرها این بود که به خاطر آمادگی شهرداری برف در چند ساعت جمع شد اما در شهرهای دیگر تا یک ماه هم ادامه داشت.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: همین حادثه سیلابی که اخیرا در مترو رخ داد سال ها پیش نیز در تهران اتفاق افتاده بود که چندین کشته و زخمی را به همراه داشت اما اگر به دوره کاری محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران نگاه کنیم خواهیم دید انصافا مدیریت شهری در همه مواقع آمادگی کامل را در مقابل حوادث و اتفاقات بزرگ داشته است.

وی افزود: شهرداری با قدرت تمام واقعه سیلاب را مدیریت کرد و همچون همیشه بدون تبلیغات به کار خود رسید. این در حالیست که متاسفانه برخی به دنبال این هستند که مشکلات را به گردن دیگری بیندازند و مقصرسازی کنند.

حجت الاسلام پورفاطمی تاکید کرد: دولت به جای اینکه کمک کند و از شهرداری مشکلات را بپرسد و حمایت کند یک بیانیه سیاسی علیه شهرداری می دهد. این چه نفعی برای دولت دارد. در حالی که اگر دولت احساس می کند مشکلی هست و تعهدی برای حل مشکلات دارد بهتر است مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کند اما وقتی نمی تواند مشکلات خودش را حل کند به افرادی گیر می دهد که کارشان را خوب انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: انصافا شهرداری تهران مقبولیت زیادی بین شهروندان پایتخت دارد. دولت نیز می تواند با یک نظر سنجی به این نتیجه برسد لذا بهتر است دولت از لج و لجبازی دست بردارد و مقصرسازی نکند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نقطه قوت شهرداری تهران این بود که در عرض ۲۴ ساعت بسیاری از خسارات را برطرف کرد اما قطعا باید پیمانکاری که این کانال را حفر کرده بود شناسایی کرده و در صورت اثبات ایراد بر کار این پیمانکار برخورد شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.