دولت ترکیه ملزم به رعایت حسن همجواری با ایران است

۰۲خردادماه،

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ بهتر است دولت ترکیه حسن همجواری خود با ایران را رعایت کند زیرا اینگونه موضع‌گیری‌ها دخالت صریح در امور کشورهای منطقه است.

محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اردوغان در نشست خبری مشترک با اوباما گفت: اظهارات اردوغان، دخالت صریح در امور ایران است و این موضع‌گیری به هیچ عنوان قابل گذشت نیست.   
 
وی افزود: بهتر است دولت ترکیه حسن همجواری خود با ایران را رعایت کند زیرا اینگونه موضع‌گیری‌ها دخالت صریح در امور کشورهای منطقه است.
 
آصفری تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری ایران همیشه شفاف بوده و مطمئنا هیچ نیازی به موضع‌گیری و اظهارنظر کشورهای منطقه نخواهد داشت.   
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌دنیا بر این مسئله واقف است که انتخابات ریاست جمهوری ایران کاملا شفاف و آزاد برگزار می‌شود زیرا حرف اول و آخر را در  انتخابات ریاست جمهوری ایران مردم می‌زنند و گزینه‌ای که از صندوق‌های رای خارج می‌شود، خواست مردم است.   
 
وی در پایان اظهار داشت: بهتر است اردوغان به جای اظهار نظر در مورد مسائل کشورهای دیگر به مشکلات داخلی خود و اعتراضات مردمش رسیدگی کند.  

گفتنی است رجب طیب اردوغان اول وزیر ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی خود با باراک اوباما، با ابراز امیدواری نسبت به انجام انتخاباتی شفاف در ایران گفت: ما خواستار دوره تازهی از استقرار در منطقه خاور میانه هستیم.

انتهای پیام//  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.