دولت خودخوانده اپوزوسیون ونزوئلا منحل شد

دولت خودخوانده به سرکردگی خوان گوایدو در نهایت بدون هیچ دستاوردی منحل شد.

دولت خودخوانده اپوزوسیون ونزوئلا منحل شد

به گزارش ممتاز نیوز، مخالفان دولت “نیکولاس مادورو” رئیس جمهور ونزوئلا از رأی به انحلال دولت موقت به ریاست “خوان گوایدو” خبر دادند.

دولت موقت و خوان گوایدو، رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا در سال ۲۰۱۹ و زمانی ابراز وجود کرد که مخالفان نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و برخی از کشور‌های غربی از تائید پیروزی مادورو در انتخابات این کشور و انتخاب مجدد وی بعنوان وارث هوگو چاوز خودداری کردند.

پیشتر؛ خوان گوایدو در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، گفته بود، پیشنهاد من این است که از این نهاد فراتر از نام‌ها یا منافع شخصی دفاع شود و این ابزار نابود نشود.

مخالفان دولت ونزوئلا از روز چهارشنبه درباره انحلال دولت موقت بحث می‌کردند. سه حزب از چهار حزب اصلی مخالف خواهان انحلال آن بودند، در حالی که حزب گوایدو و رقیب تبعیدی، لئوپولدو لوپز معتقد بودند که پایان دادن به دولت موقت، به دولت ونزوئلا این امکان را می‌دهد که دوباره کنترل خود را بر منابع مسدود شده ونزوئلا در خارج از کشور به دلیل تحریم‌ها به دست آورد.

گوایدو با به رسمیت نشناختن انتخاب مجدد نیکلاس مادورو در سال ۲۰۱۸ در انتخاباتی که توسط مخالفان تحریم شده بود، در ژانویه ۲۰۱۹ خود را رئیس جمهور معرفی کرد و چند کشور از جمله آمریکا و فرانسه، وی را به رسمیت شناختند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.