دولت رفع تحریم بانک مرکزی را پیگیری کند

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: نایب رییس کنفدراسیون صادرات گفت: یکی از قدم‌های بزرگی که دولت باید در راستای رفع تحریم‌ها مدنظر قرار دهد رفع تحریم بانک مرکزی است زیرا تحریم بانک مرکزی و نقل و انتقالات پول بزرگترین مشکل فعالان اقتصادی است

محمد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که مشکل تحریم‌ها در ایران پس از ۱۰ سال با سیاست و تدبیر به سرانجام رسیده و قدم‌های اولیه برای حل آن برداشته شده است اظهار کرد: صحبت‌های اخیر رییس جمهور نیز بیانگر آن است که قطعا وی از موضوعاتی با خبر است که ما از آن‌ها بی‌اطلاعیم و با توجه به همان موضوعات باید درراستای رفع تدریجی تحریم‌ها گام برداشت.

وی با بیان این‌که با توجه به مسیر پیش رو سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بهینه می‌شود، گفت: کشور ما آماده جذب سرمایه گذاری‌های خارجی در حوزه‌های مختلف است و همچنین پتانسیل‌های بسیاری را در حوزه‌های پتروشیمی و صنایع بزرگ دارد که همین پتانسیل‌ها جذابیت‌های بسیاری را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم می‌کند.

نایب رییس کنفدراسیون صادرات با تاکید بر این‌که در این شرایط امکان جذب سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال، تولید و صادرات برای فعالان اقتصادی در کشور فراهم می‌شود‌، بیان کرد: شش ماه اول مسیری است که در آن قرار گرفته‌ایم و در آن توقف تحریم‌ها مدنظر است. امیدواریم در شش ماهه دوم کل تحریم‌ها برداشته شود که در این صورت تحول اقتصادی بزرگی در کشور به‌وجود می‌آید.

لاهوتی با بیان این‌که آنچه که مسلم است مدیریت نرخ ارز توسط بانک مرکزی و دولت در شرایط فعلی است، خاطرنشان کرد: دولت قطعا باید به این نکته توجه کند که علیرغم آزاد شدن تمام پول‌های بلوکه شده ایران کاهش نرخ ارز به صلاح کشور نیست.

نایب رییس کنفدراسیون صادرات افزود: کاهش نرخ ارز همواره برای واردات مقرون به صرفه است ولی واردات فقط یکی از فعالیت‌های تجاری در کشور است. البته با توجه به تیم اقتصادی مستقر در دولت این انتظار وجود دارد که شاهد کاهش نرخ ارز متناسب با نرخ تورم باشیم.

لاهوتی در پایان با اشاره به این‌که نرخ دلار ۲۴۵۰ تومانی پذیرفته شده است و ما در بدترین شرایط نیز کاهش نرخ ارز بیشتر از این میزان را نخواهیم داشت گفت: ولی این نرخ در صورت عدم کاهش نرخ تورم برای تولید و صادرات مناسب نیست. دولت قطعا نرخ ارز را مدیریت می‌کند تا کاهش به یکباره‌ای نداشته باشد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.