دولت میانمار اصلاحات تازهی اعمال می‌کند

۳۰م دیماه ،

دولت میانمار قصد دارد تا اصلاحات تازهی را عملیاتی کند که با استفاده از آنها کشورهای اهداکننده و سازمان‌های بین‌المللی را برای سرمایه‌گذاری و کمک ترغیب کرده و به این وسیله سطح زندگی شهروندان را ارتقا بخشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، تین سین، رئیس‌جمهوری میانمار امروز (شنبه) در اظهارات خود خطاب به کشورهای اهداکننده گفت: دولت میانمار خواهان یک کشور مدرن و صنعتی است.

وی همچنین به نیاز برای توسعه در بخش کشاورزی و از میان بردن شکاف‌ها میان مناطق مختلف این کشور تاکید کرد و افزود: میانمار به کشورهای اهداکننده برای ارتقای سطح استانداردهای زندگی مردم و مهارت‌های آنان نیاز دارد.

رئیس‌جمهوری میانمار افزود: این کشورها به ما کمک می‌کنند تا به انجام اصلاحات سیاسی با هدف تبدیل میانمار به یک کشور مدرن و دموکراتیک بپردازیم.

“چارچوب کاری در ایجاد اصلاحات اجتماعی و اقتصادی” از سوی دولت میانمار اهدافی می باشند که قرار است تا سال ۲۰۳۰ میلادی در این کشور آسیایی انجام شوند.

تین سین که خود یکی از ژنرال‌های دوران حکومت خونتا در میانمار محسوب می‌شد، تا پیش از مارس ۲۰۱۱ میلادی که پایان این حکومت بود، دستیابی به این اصلاحات را دور از دسترس می‌دانست، در ادامه سخنرانی خود افزود: صلح و ثبات با توسعه اجتماعی، اقتصادی به دست می‌آید. ما باید با ۱۰ گروه مسلح قومی در میانمار به گفتگو بپردازیم و توافق آتش بس میان آنها و دولت ایجاد کنیم.

کشورهای غربی در پی اصلاحات انجام شده در میانمار از سال ۲۰۱۱ میلادی که تین سین به عنوان رئیس‌جمهور روی کار آمده، تحریم‌ها علیه این کشور آسیایی را کم یا لغو کردند. علاوه بر این، کارخانجات و صنایع بین‌المللی نیز مجال بیشتری را برای سرمایه‌گذاری در این کشور یافته‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.