دولت نسبت به رفع مشکلات چایکاران اهتمامی ویژه دارد

۰۵م اسفند ،

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمد علی آبادیˈ شنبه شب در حاشیه نشست بررسی مشکلات استان گیلان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با کوشش و همت دولت، مشکل چای سنواتی که معضلی برای گیلان و کشور بود، رفع شده و این موضوع در پایان راه است.

وی ساز و کار تعیین قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان چایکار را از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست عنوان کرد.

معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رییس جمهوری هدف از سفر به گیلان را بازدید از طرح های زیربنایی و اقتصادی استان و اتخاذ تصمیماتی برای رفع مشکلات پیش رو ذکر و تصریح کرد: در این سفر، بازدیدهایی از پروژه های بزرگ پزشکی با سطح بسیار بالا و کارخانه هایی چون سیمان انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین تصمیمات خوبی برای احیای صنعت ابریشم که از صنایع ارزشمند و بومی منطقه است، گرفتیم.

علی آبادی با یادآوری اینکه احیای صنعت ابریشم گیلان از جمله مصوبات سفرهای استانی دولت است، بر ضرورت توسعه این صنعت و حمایت از فعالان این عرصه تاکید کرد.

استاندار گیلان نیز بیان کرد: در این نشست مسائل مهم گیلان مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت که نتایج مهمی برای استان به همراه داشت.

ˈکیهان هاشم نیاˈ افزود: در این جلسه ضمن بررسی قیمت خرید تضمینی چای، در مورد تشکیل صندوق توسعه چای و همچنین تمدید مقررات چهار سال قبل طرح توسعه صنعت چای تصمیم گیری شد.

وی با بیان اینکه در این نشست مقرر شد مسائل مربوط به پشتیبانی در ساخت پایگاه اینترنتی نفت و گاز سردار جنگل از سوی استان انجام شود، گفت: از ابتدای سال آینده، کار ساخت این پایگاه اینترنتی نفتی آغاز و هر هفته روند کار در قالب گزارش به معاون اول رییس جمهوری ارائه می گردد.

نشست رسیدگی به مسائل و مشکلات گیلان شنبه شب با حضور معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رییس جمهوری، استاندار گیلان، معاونان وزارت جهاد کشاورزی، نفت و مدیران استانی برگزار شد.

محمد علی آبادی در سفر به استان گیلان، از چند طرح گردشگری، کارخانه نخ ریسی ابریشم در لنگرود، باغ های چای و کارخانه فرآوری چای در لاهیجان، بیمارستان قائم رشت و محل احداث پایگاه اینترنتی پشتیبانی نفت و گاز رودسر بازدید کرد.ک/۳

۶۰۵/۶۹۵

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.