دولت هلند سقوط کرد

جام جم آنلاین: “مارک روته”، نخست وزیر هلند بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی، استعفای خود و کابینه را به “بیاتریکس”، ملکه هلند تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری “د.پ.آ” به نقل از منابع هلندی نوشت: روته با استعفای خود راه را برای برگزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام در این کشور هموار کرد.

به گزارش آسوشیتد پرس ، مارک روته، نخست وزیر هلند و اعضای دولت وی به دنبال شکست در ایجاد تفاهم برای کاهش بودجه و اعمال سیاست های ریاضتی اروپا، استعفا کردند.

دولت ائتلافی هلند اخیرا به خاطر دعوا بر سر کاهش ۱۶ میلیارد یورویی بودجه سالیانه که ناشی از بحران یورو در این کشور بود، حمایت حزب راست افراطی “آزادی” در مجلس را از دست داد.

بر اساس گزارش آسو شستد پرس،‌ مرکز اطلاع رسانی دولت هلند، روز دوشنبه اعلام کرد که ملکه بیاتریکس با استعفای دولت موافقت کرده، اما از نخست وزیر خواسته است که موقتا اداره امور را در اختیار داشته باشد.

قرار است “روته” عصر روز سه شنبه در پارلمان هلند حاضر شود و درباره کاهش موقت بودجه و برگزاری انتخابات جدید سخن بگوید.

خبرگزاری هلند ” ANP” صبح امروز در خبری از برگزاری نشست اضطراری کابینه روته و مطرح شدن بحث استعغای نخست وزیر در این نشست خبر داده بود.

براساس اخبار رسانه های این کشور، به خاطر ناکام ماندن مذاکرات آخر هفته اعضای دولت با سران حزب آزادی، به طور طبیعی دولت بدون رای حمایتی نمایندگان این حزب در پارلمان نمی توانست به کار خود ادامه دهد.

در صورت پذیرش استعفای نخست وزیر از سوی ملکه، انتخابات پارلمانی جدید باید نزدیک به سه ماه دیگر برگزار شود.

احزاب سیاسی این کشور از زمان پذیرش استعفا تا ۴۰ روز فرصت دارند نسبت به ارائه لیست نامزدهای خود برای حضور در انتخابات اقدام کنند. 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.