دولت و مجلس در مبارزه با اسراف جدی نیستند

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، در خصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری که مبارزه با فساد اقتصادی و اسراف را از ملزومات مهم اقتصاد مقاومتی خوانده‌اند، گفت: در شرایطی که کشور ما درگیر مبارزه است، نمی‌توانیم نسبت به فساد اقتصادی و اسراف بی تفاوت باشیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که کشوری می خواهد با کشورهای زورگو مبارزه کند در شرایط عادی قرار ندارد و باید مبارزه با اسراف و فساد اقتصادی را به طور جدی مورد توجه قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نامگذاری سالهای اخیر را نیز در راستای مبارزه با فساد انجام داده بودند، اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولیدات ملی به جای واردات بی رویه مصداق مبارزه با اسراف است.

وی تاکید کرد: مبارزه با اسراف و فساد اقتصادی از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی است و این استراتژی محدود به مبارزه با تحریم های خارجی نیست بلکه در بعد داخلی نیز مبارزه با اسراف و فساد اقتصادی را شامل می شود.

قادری افزود: حتی زمانی که فشار تحریم ها نیز کاهش یابد این راهبرد اقتصادی باید ادامه پیدا کند زیرا اقتصاد مقاومتی تنها برای مبارزه با تحریمها در نظر گرفته نشده است، بلکه راهکاری برای اصلاح نظام اقتصادی کشور است.

وی در خصوص وضعیت مبارزه با فساد اقتصادی در کشور گفت: در راستای مبارزه با فساد اقتصادی کارهای خوبی انجام شده اما باید تلاش کرد تا قوه قضائیه این کار را جدی تر دنبال کند تا ریشه های فساد اقتصادی در کشور خشک شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بررسی کارشناسانه لوایح و طرحها و به کارگیری افراد توانمند در مدیریت اقتصادی را از راهکارهای مهم جلوگیری از فساد اقتصادی خواند.

قادری در خصوص عزم دولت و مجلس در مبارزه با اسراف گفت: متاسفانه مجلس و دولت را در مبارزه با اسراف جدی ندیده ام.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم مردم را به جلوگیری از اسراف تشویق کنیم باید گام اول را دولتمردان بردارند تا مردم متوجه شوند که نمایندگانشان در مبارزه با اسراف جدی هستند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.